torsdag den 26. januar 2012

Strømper I

Jeg deltager jo I webstrikkernes KAL i år, og den går ud på at der skal strikkes mindst 1 par strømper pr. måned. Idag blev jeg så færdig med årets første par. Det er dejligt at strikke strømper igen, jeg har glemt hvor hurtig det endelig er.

Disse er strikket på gammeldaws facon, det vil sige på 4 strømpepinde. Det er ikke så tit at jeg bruger strømpepinde mere, men jeg kan kunsten endnu.

Strømperne er til mig selv, da jeg virkelig trænger til håndstrikket strømper. Jeg er nemlig ved at være i bund.

            IMG_1509                                                              IMG_1510

Mønsteret jeg har strikket hedder Sonja og stammer tilbage fra webstrikkernes strømpe KAL i 2005. Det vil sige mønsteret er kun tilgængelig hvis du er medlem af webstrikkerne. Det er ganske nemt at strikke og det er også nemt at huske.

Design: Fra et gammelt ugebad, men jeg ved ikke hvilket

Garn: Multifarvet strømpegarn fra Netto, 75% super wash uld + 25% polyamid

Forbrug: 64 g

Pinde: Knit Pro strømpepinde i træ str. 2,5

Str: 38

16 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Striksokker er næsten uundværlige.
Deter et rigtigt sødt mønster du har brugt her :)

dqpage sagde ...

de er flotte :)

Merete sagde ...

Hej Citronmoster
Takker for roserne

Hej Monaelisabeth
Takker

Quiltepigen sagde ...

De er rigtig skønne ,herlige farver.

Lis sagde ...

Dem tror jeg at jeg skal strikke i februar for det er et utrolig elegant hulmønster dine strømper har. Og farverne :) lige til en prinsesse.

Kh.Lis

Lea sagde ...

Hvor er det et par søde strømper; både farve og mønster!!!

Og jeg får helt lyst til at strikke strømper til mig selv...tænk, hvis jeg kunne tage mig sammen til at strikke 12 par i år - mine fødder ville blive så glade og varme!!!

Anja sagde ...

Det mønster skal jeg da vist have kigget på.
De er bare flotte
KH Anja

Merete sagde ...

Hej Quiltepige
Takker for roserne

Hej Lis
Det er jo også en prinsesse, der skal have dem :-9, så passer det sammen

Hej Lea
Det er jeg helt sikker på at dine fødder ville synes om

Hej Anja
Det er super fint

christunte sagde ...

Rigtig fine strømper! Garnet ser rigtig fint ud.
M.h.t. hvordan man strikker strømper, så sværger jeg selv til strømpepinde. Synes, det kører af sig selv.

Merete sagde ...

Hej Christine
Normalt bruger jeg en strømpepind og strikker begge strømper på engang. Men denne gang skete det på strømpepinde

Benthe sagde ...

Super flotte strømper både mønster og farve.
Jeg strikker altid på strømpepinde det køre bare bedst for mig.

Lona sagde ...

Hatten af for at "gide" strikke 12 par strømper! De er rigtig flotte (;o)

Merete sagde ...

Hej Benthe
Sådan er vi så forskellige

Hej Lona
Det kunne være at du skulle have det ene par?

Strikkeheksen sagde ...

Der er ikke noget, der slår et par hjemmestrikkede strømper - ville ønske jeg havde lidt mere tid, for jeg ku´ også godt trænge til nye. Det er et fint eksemplar, du har lavet der og kender jeg dig ret skal du nok nå målet med de næste 11 par :-)

Lykke sagde ...

Hvor skønt med lidt varme til tæerne - og hvor prof med stativ til at vise strømperne frem på :0)

Merete sagde ...

Hej Lene
Du har ganske ret, og det er et rart lille stykke strik.

Hej Lykke
Ja, sådan et måtte jeg bare eje for nogen år siden. Det er meget nemmere at vise strømperne fra, på denne måde

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...