mandag den 2. januar 2012

Det sidste fra 2011

må jeg hellere vise nu. Vi er allerede 2 dage inde i 2012, og det altid dejligt at starte et nyt år op, Jeg krydser finger for at det bliver året, hvor jeg er heldig at finde fast arbejde igen. Ikke fordi at jeg ikke trives med at gå hjemme, men det er altid godt at komme ud og få ny inspiration o.s..v.

Men jeg mangler lige at vise det sidste strik fra 2011, det bliver uden fakta.

IMG_1480

Jeg beklager med det samme at jeg ser træt ud, men der er der ikke noget at gøre ved. Jeg har strikket en hvirvlstrøm til mig selv. Jeg strikkede en for nogen år siden, men efter at jeg er gået 10 str. ned I tøj, så er jeg blevet for lille den til gamle. Så en ny måtte på pindene og jeg startede op den første weekend I oktober og lige inden jul var den færdig. Jeg bliver lige så glad for denne som for den første, for det er en trøje som bare sidde rigtig godt. Jeg har strikket en str. medium og jeg har brugt 375 g højlandsuld fra garnudsalg.dk. Farven er muscat.

Garnet er lækkert at strikke med at bliver dejligt blødt efter vask.

IMG_1481

I efteråret strikkede jeg en Julia fra bogen Close af Lisa Renner. Det er en rigtig flot bluse som jeg er rigtig glad for. Jeg kommer til at bruge den igen, når det bliver lidt varmer I vejret. Jeg har strikket I 50/50 bomuld/acryl. Så den er blød og dejlig at have på. Jeg er ikke normalt til acryl, men valgte det her, for at få lidt hold I alle snoningerne. Den er strikket I str. medium. Jeg kan ikke huske hvor meget garn der er brugt. Men jeg kan huske at jeg strikkede halskanten, direkte på trøjen – ellers kunne jeg ikkke få den pæn.

Helt sikkert en bluse, som jeg må strikke en mere af, men så vil jeg strikke stykket med alle snoningerne lidt længere.

I 2012 bliver den store udfordring for mig – personligt – at lære at holde min nye vægt. Jeg har på grund af sukkersyge spist efter en diæt-plan siden marts 2011 og skal gøre det frem til marts 2012. Herefter skal jeg lærer at spise mere mad for at holde vægten. Det er jeg spændt på, jeg ved at det nok skal lykkes mig.

Strikke-mæssigt så skal der strikkes til mig selv her i 2012, da jeg ikke kan passe noget af det som jeg tidligere har strikket. Så hele med garderoben med strik, skal fornyes og der er allerede nogen ting på to-do listen, blandt andet Patent, Ballerina og Swing  fra Falkeberg, Bagtanker fra Geilsk. Så skal der også være mindst en kjole. Så der er nok at tag fat på.

Jeg har også I 2011 strikket nogen ting for Lene Holme Samsøe, men det har jeg ikke kunne vise på bloggen. Men det kommer lige så snart opskrifterne bliver frigivet.

24 kommentarer:

Helle Mikkelsen sagde ...

Det er bare super flot dit strik. Pøj pøj med vægten, det skal nok lykkedes du virker meget bevidst om det ;o)

Du ønskes alt godt i det nye år

Fríða sagde ...

begge modeller er super flotte til dig, og WOW, 10 töjstörrelser, det er da godt nok meget! du fortjener da helt sikkert en ny garderobe, glæder mig til at se hvad du får strikket til dig selv.
kh.fra Island
Frida

Eva sagde ...

Så må du i gang med pindene og få noget strik, du kan passe. Held og lykke med at holde vægten:)

Jane sagde ...

Superflot strik. Julia er en rigtig flot model, desværre passer den så ikke til min kropsform he-he.
Det er vildt flot, så meget du har tabt dig og selvfølgelig skal det nok lykkes dig at holde vægten om ikke andet så er det da en motivation der vil noget, at skulle strikke en ny garderobe.
Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad du har strikket for Lene Holme Samsøe, hendes modeller er altid superflotte.

Kirsten Amstrup sagde ...

Hvor er det flot at reducere sin størrelse så meget. Det er da en opmuntrende begrundelse for at forny den strikkede del af garderoben. Jeg glæder mig til at se de planlagte projekter realiseret - og dem fra Lena Holme Samsøe ikke mindst, når du må vise dem.

Benedicte sagde ...

Flotte sager (din hvirvelstrøm blev selvfølgelig hurtig færdig)! Der er ellers nok at gå i gang med i 2012 med de planer du indtil videre har og mon ikke der kommer mere til.
Selvfølgelig skal det lykkes dig - du har godt nok været viljestærk :o)

Strikkeglæde sagde ...

Den hvirvelstrøm er da fantastisk, den er flot og klæder dig virkelgt.

Tillykke med at du har smidt så mange størrelser, dte er flot :-)

Uldbegavet sagde ...

Lækre ting du har strikket og imponerende at du er gået 10 størrelser ned i tøj, det må være en hulens masse kilo. Tænk at du nu kan passe en str. medium, er det ikke fantastisk? Held og lykke med at holde vægten og med de mange nye strikkeprojekter.

amstrik sagde ...

hej
ja ja du ser lidt træt ud men træjerne sidder kanon flot på dig..
dit vægt tab hold dog helt op det er flot 10 str. vild må jeg spørge dig om hvor meget du har tabt i kg?
du skal nok klare at holde vægten... kryser finger for dig..

Helle : sagde ...

Godt nytår og sikke nogle skønne ting du har fået lavet. Den trøje er bare flot til dig og din lille sommerbluse er bare så sød. Super flot halskant !

Lona sagde ...

Så blev hvirvelstrøm færdig!! Den er så flot og det samme er dit vægttab (;o) jeg er sikker på at det vil lykkes for dig at holde vægten, knus

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Stor respekt herfra - det er flot at omlægge sin kost så fint at kiloerne rasler af.
Din hvirvelstrøm ser ualmindelig lækker ud.
Jeg kan godt se at Close godt kunne have været en anelse længere, men det ændrer ikke på at den er så flot, og sidder rigtig godt på dig.
Glæder mig til at følge med i dine strikkerier også i 2012

Irene sagde ...

Først og fremmest - hvor er det flot, at du har tabt dig så meget! Julie er blevet fantastisk fin! Med den fart du strikker skal du hurtigt få lavet dig en helt ny strik-garderobe:-)

Merete sagde ...

Tusind tak for alle jeres dejlige ord og ikke mindst jeg opmuntering til at jeg nok skal lærer at holde vægten. Kan fortælle at der er tabt 30 kilo.

Mette Lykke sagde ...

De ser bare lækkert ud.
Vestene vakte lykke til jul, alle blev glade.
Godt nytår, og tak for en god handel.

Dorthe sagde ...

Godt Nytår! Det er bare så flot med dit vægttab - og du skal nok finde den rigtige gænge, når du når dertil.
Fede trøjer, du har fået lavet - og at skulle ændre hele garderoben på grund af vægttab må siges at være et positivt problem ;-). Ses vi d.24.jan. hos Sommerfuglen? KH

Merete sagde ...

Hej Mette Lykke
dejligt at de kunne bruges

Hej Dorthe
Vi ses helt sikker den 24/1 hos Sommerfuglen

Helle K. sagde ...

Held og lykke med dit videre projekt "hold-vægten" jeg er jo selv igang med at tabe mig, så jeg kender lidt til det... frygter også lidt når jeg en dag skal holde vægten.

Anja sagde ...

Hej Merete,

Du er bare så FLOT. Du er en supersej kvinde..
Din Julia er jeg da bare helt vild med. Hvivelstrøm købte jeg garn til i 2010 men har aldrig fået den strikket. Måske det skulle blive her i 2012.

KH Anja

Strikkefuglen sagde ...

Tillykke med det store vægttab, hvor er det flot :-)
Lækkert strik du har lavet.
Godt nytår

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Som altid flotte ting, du har strikket, og din Hvirvelstrøm sidder rigtig godt på dig !

Vildt, du har tabt dig så meget..

Godt nytår.

KH Tina

Merete sagde ...

Tillykke! Dit projekt er lykkedes så flot, Merete. På dit før og efter indlæg lagde jeg mærke til at dine hænder også havde ændret sig. Utroligt at det kunne lade sig gøre på så kort tid. Dit strik er så fint til dig.

Anne sagde ...

Det er bare så sejt af dig, at du har tabt alle de mange kilo. Godt gået! Glæder mig til at strikke sammen med dig i 2012.

Merete sagde ...

Endnu engang tusind tak for alle jeres skønne kommentar. De er dejlige at læse

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...