fredag den 13. januar 2012

Stjernetrøje

Sådan en har jeg lige strikket. Der er tale om et bestillingsarbejde. Det er første gang at jeg strikker denne stjernebluse. Det har været sjovt, og det har ikke været kedeligt på noget tidspunkt.

IMG_1491   IMG_1492   IMG_1493

Den er strikket i Léttlopi fra Island. Når man strikker med det, så synes jeg det er lidt hårdt og det kan også føles som om det stikker i hånden. Men det siges, at det bliver blødere ved vask og i brug.

Jeg har vasket den i Euculan, og den kom også til at føles lidt blødere. Men det var ikke en uld som jeg selv kunne bærer direkte på huden.

Modtageren har fået den idag og den passede på en prik, og hun var super tilfreds. Dejligt med tilfredse kunder.

PS: Husk at mine billeder kan trykkes store

Design: Superbrugsen
Garn: Léttlopi, 2 nøgler råhvid + 7 nøgler brunt
Vægt: 450 g
Pinde:  Addi rundpind nr. 3,75
Str. S

20 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Den er super flot. Godt at modtageren var tilfreds med resultatet :-) jeg vil gerne have uld men ikke noget der stikker.

amstrik sagde ...

hej
modelen og mønstert er jeg vild med har selv taget mønstert og lagt i stakken over de ting jeg gerne vil strikke
men er nu sikker på at det blev med et garn som jeg kan have på kropen

Citronmoster sagde ...

Hvor er den flot :)

Trine Als sagde ...

Super flot. Jeg har en trøje i samme garn og den vinder helt sikkert efter brug. Jeg har sjældent sådanne varme trøjer lige på kroppen, så den er intet problem at bruge for mig med en tynd ulden undertrøje (med ærmer) eller en t-shirt under

Kirsten Amstrup sagde ...

Det er en meget flot trøje, som jeg godt kan forstå modtageren er tilfreds med.
Og hvor er det fedt med den billedmekanisme - hvor det gavner indtrykket at få et større billede.

Charlotte sagde ...

Den er lækker. Intet mindre:-)

Balles Bazaar sagde ...

Hvor er den flot i de farver. Klart modtageren blev glad.

dqpage sagde ...

Den er bare flot !
køber du det islandske garn her i DK ?
hilsen Mona

Helle : sagde ...

Den er virkelig flot, jeg er vild med de islandske mønstre ! flot strikket.

Eva sagde ...

Den er super flot. Jeg skal love for at stjerner på strik florerer i blogland. Jeg er selv i gang med nr. 2 med stjerner. Dog på p 7.

Fru Kahr sagde ...

Fantastisk flot. Det mønster gemmer jeg lige, for det er godt nok flot:-)

Merete sagde ...

Hej alle
Tak for alle roserne. Jeg kan kun anbefale jer at går ind på linket til opskriften og se alle de andre opskrifter. Der er mange med stjerne
Mona, garnet kan købes mange steder her i landet. Jeg har ikke købt garnet til denne trøje

Benthe sagde ...

Hvor er den bare flot,stort arbejde.De har mange gode opskrifter,har lige været forbi.

Fynpige sagde ...

Super flot i brune farver, men indrømmer som dig at garnet er noget krads. *smil*

Pernille sagde ...

Det er en rigtig flot trøje, en heldig modtager :-)

Lykke sagde ...

Smuk er den nu :-) Jeg er desværre også lidt uldsart, så jeg ville hellere ikke kunne bære den ;-)

Merete sagde ...

Hvor er den flot. Dejligt med en glad modtager.

Merete sagde ...

Hej alle
Endnu en gang tak for alle jeres kommentar og roser. Jeg sætter pris på hver eneste en

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den blevet flot, din forbrydertrøje. Jeg har også garn og opskrift liggende til trøjen. Det er også lett lopi. Jeg har netop strikket en vest i det og synes det er lækkert, men du har ret, man kan ikke bruge det lige på kroppen.
Min billeder kan også trykkes store, det er en fordel, hvis man vil se detaljerne.

morfo·me sagde ...

Hvor er den fin. Må jeg spørge hvor du har opskriften fra? Med venlig hilsen Trine

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...