tirsdag den 10. januar 2012

Årets første projekt

er færdig, og der er tale om en vaske ægte UFO. Jeg startede på trøjen/jakken for 6 år siden og den er først færdig nu. Jeg kan ikke fortælle grunden, men den er rigtig god.

IMG_1485    IMG_1486    IMG_1487                                           

Jeg kan ikke fortælle hvordan garnet er at strikke med, da jeg kun manglede at sy dem sammen og så at strikke kraven. Men garnet virker til at være et godt garn som er nemt at strikke med. De tog under 3 timer at færdige gøre den. Utroligt at det ikke er gjort før.

Den er str. 6 år, men jeg kendes desværre ikke nogen piger i den alder, så derfor bliver den sat til salg i min garnkiste.

Design: Anita Garn & Strik – børneopskrift nr. 60 A

Garn: 300 g Tundra fra Katia – 50% uld + 40% polyacryl + 10% viskose, deruder over er der brugt 1 nøgle Fox fra Hjertegarn – 100% polyamid

Pinde: Strikket på pinde 5 og 5 1/2

Str: 6 år

Ny teknik: Ingen

Bemækninger: Utroligt at den ikke er gjort færdig for længst

20 kommentarer:

Anja sagde ...

Hej Merete,

Ja det er da ikke til at forstå at du ikke fik den færdig :)
Den er da kanonflot

KH Anja

Calla sagde ...

Fin!! Hittade den inte i skattkistan, men dottern är ändå 7 år - fyller 8 i sommar så skulle nog vara för liten för henne. :/

Merete sagde ...

Hej Anja
Den er rigtig sød og jeg er sikker på at der findes en lille pige derude, som bliver glad.

Hej Calla
Jeg prøver at skrive til dig

Emmy sagde ...

Det er utroligt hvad 3 timer kan gøre. En rigtig fin trøje. Håber du kender en lille pige, som helt sikkert bliver glad for den;O)

Pia sagde ...

Det kan da vist kaldes for en vaskeægte ufo. godt den blev færdig for den er rigtig flot.

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, det er da utroligt at den har fået lov at ligge. Skøn lille sag.

Strikkeglæde sagde ...

Det er godt at ryddet ud i de UFO'er - godt gået!

dqpage sagde ...

ja det er da utroligt ;o)
for det er da en rigtig rigtig sød jakke.
Synd jeg ikke lige kender en pige i rette alder..
hilsen Mona

Lis sagde ...

Den er rigtig flot, lige en pige trøje, så hvorfor det lige har taget dig 6 år, ved vidst kun du.

Kh. Lis

Helle : sagde ...

Ja det er ikke altid at man kan forstå sine handlinger ;-) men det er blevet en rigtig sød trøje.

Merete sagde ...

Hej Emmy
Utroligt at der ikke skulle mere til

Hej Pia
Ingen tvivl om det

Hej Kirsten
Den er ganske skøn

Hej Strikkeglæde
Jeg er ved at finde den næste frem til februar

Hej Mona
Der kommer nok en forbi

Hej Lis
Det ved jeg ikke

Hej Helle
Det har du ganske ret i

Benedicte sagde ...

Ja, det er sært at nogle projekter bare ikke VIL være færdige ;o) Spændende at se hvad du kan grave frem til 12under12... (hvor jeg også har også meldt mig under fanerne) KH

Merete sagde ...

Hej Ditte
Det er utroligt,så godt at du har meldt dig. Spændt på at se dine ufo´er

Uldbegavet sagde ...

Det var alligevel noget af en ufo, når den har ligget så længe.
Resultatet ser dog ud til at være værd at vente på. Håber der kommer en lille pige og snupper den.

Calla sagde ...

Merete vet inte vart du skrivit men jag har inte fått något mail.

Anne sagde ...

Bedre sent end aldrig :-)

Anonym sagde ...

Hej
Hvor er den da bare flot.
Og sikke fine ting du laver :-) Har kigget rundt på dine sider og faldet for....Top med vingeærmer !!(tilbage i 2008) Kan du hjælpe med opskriften til dem ? Åhh vil gerne lave denne..... spændet på at høre....
vh Jonna

Merete sagde ...

Hej Uldbegavet
Det håber jeg også

Hej Calla
Jeg kan ikke finde din mail adresse, men min står ude til højre, under mit billed. så skriv til mig

Hej Anne
Det er korrekt

Hej Jonna
Du kan finde opskriften i Familie Jounalen nr. 30 fra 2008, prøv at skrive til dem.
Ellers kan opskrif og garn købes her
http://netgarn.dk/product.asp?product=786

Jenny sagde ...

Hej Merete

Bedre sent end aldrig :)

Den ser rigtig lækker ud!

God weekend!

Kh. Jenny

Merete sagde ...

Hej Jenne
Du har fulstændig ret

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...