mandag den 9. april 2018

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til at smide vinter overtøjet.

Det er lige meget for mig, om det er vinter eller sommer, jeg strikker hele året rundt, og nyder det.

Jeg strikker i øjeblikket på 2 stk teststrik for danske designer. Så det er det min strikke tid går med.

Men jeg har også strikke disse 2 søde kjoler/veste

kjole3

PS: Husk at mine billeder kan klikkes større

Det er en opskrift som jeg har købt på Ravely og det er Knitable me, der er designeren bag. Opskriften er på dansk og den er super nem at strikke. Jeg har strikket efter den samme str. på de 2 kjoler/veste, men brugt 2 forskellige garne og derved er der kommet 2 forskellige størrelse ud af det.

kjole

Denne er strikket i Rasmilla tykke yndlingsgarn, som er et ny tykkelse garn i Rasmillas eget navn. Det er uld/bomuld og er samme lækre kvalitet som Rasmillas tynde yndligsgarn. Jeg vil tror denne er str 1,5 år og er det garn der passer med opskriften. Det var en bestillingsopgave, men køber sprang fra. Kjolen/vesten er strikket med enkel tråd.

kjole1

Den anden er strikket i Rasmillas tynde yndlingsgarn og med dobbelt garn. Den er så blevet mindre end den første og er nok str. 9 mdr. Jeg ville gerne se kjolen/vesten strikket i et garn der var lidt tyngere.

Kjolen/vesten er lukket med en lille knap i nakken, så den er nem at få overhovedet på barrnet. Begge  kjoler/veste er til salg, så send en mail hvis du er interesseret i at købe, så finder vi ud af en pris.



1 kommentar:

violykke sagde ...

Hvor er de fine.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...