søndag den 15. januar 2012

Kalenderpakke + 12 par strømper

I december deltog jeg i den daglige julekalenderleg hos Charlotte Kaae, for der var godt nok mange fede og lækre kalendergaver man kunne vinde. Det eneste som det krævede, var at man lage en kommentar på hendes blog hverdag.

Tænk den 24 december 2011 var jeg den heldige vinder. Jeg havde ikke selv set efter, men lige efter nytår modtog en jeg mail fra Filcolana, og de ville gerne have min adresse, da jeg var den heldige vinder af gaven den 24. december.

Hvad var der så i pakke?

Charlottes Kaae´s strikkebog som hedder krydret strik.

IMG_1495

Der udover var der garn til en af bluserne i bogen nemlig Garam Marsala.

IMG_1498    IMG_1497

Charlotte´s opskrifter er lidt for spraglet til mig, så jeg tænkte at jeg kunne bytte/eller sælge det. Men det er ikke nødvendigt for jeg har nemlig en søster, som blev vild i varmen, da hun så bogen. Hun er også vild med blusen og farverne. Så bog og bluse får hun.

Hos webstrikkerne har vi I år en KAL med 12 par strømper I løbet af 2012. Det vil sige et par strømper om måneden. Jeg kommer ikke til at strikke et par pr. måned, men jeg kommer nok til at strikke 2 – 3 par ad gangen, men ialt 12 par skal der nok komme.

Så igår fandt jeg garn  og opskrifter frem til 12 par strømper – man kan ikke se det på lageret - disse blev parret og kom ned i 12 poser. Alle 12 poser kom derefter ned i en stor pose. Så nu skal jeg bare trække en pose, når der skal strikkes strømper.

IMG_1499

Grunden til at jeg har gjort det på den måde, er at jeg skal have lidt udfordring når der skal strikkes strømper, ellers bliver det ikke til noget. Så det er strømper med mønster som venter på mig. Jeg glæder mig til at komme igang, men der er lidt bestillings arbejde der skal strikkes først.

16 kommentarer:

dqpage sagde ...

Nej var du så heldig at vinde den bog + strikkekit ? tillykke :o) Jeg forstår godt din søster sagde 'haps' :o)
jeg forstår godt du begrænser strømpestrikningen til ikke at omfatte 12 par. Nogle få er til at komme over - men 12 er meget.
hilsen Mona

Uldbegavet sagde ...

Tillykke med den flotte gevinst, hvor er du dog heldig. Godt at din søster kunne bruge den.
God fornøjelse med strømpe strikningen.

Kirsten Amstrup sagde ...

Charlottes modeller er også lidt for krydrede til mig - men det ærgrer mig, for jeg synes faktisk de er fantastisk flotte. Det var godt du fandt anvendelse for både bog og garn, så gaven kan komme til sin ret.

Det er imponerende med dit strømpearrangement. Jeg kan godt forstå du skal udfordre dig selv en smule - strømper forekommer mig at være et kedeligt strikketøj, og jeg har ikke strikket strømper i mange år.

Men det bliver sjovt at se dine mønstrede hoser.

Jane sagde ...

Sikken flot gave du har fået. Godt at søster kunne bruge bog og garn :-)

Smart at pakke 12 poser med garn og opskrift til Webstriks KAL, jeg glæder mig til at se dine strømper i løbet af året.

Eva sagde ...

Sikke en herlig strømpeudfordring at give sig selv:)

Lona sagde ...

Hold da op, tillykke med gaven! Den er også alt for spraglet til mig, men flot er den.
Sejt at du vil strikke alle disse strømper, og (;o) at man ikke kan se det på lagret - fnis

Merete sagde ...

Hej Mona
Jeg kommer til at strikke 12 par i løbet af året, men jeg nøjes ikke med et par pr. måned. Det bliver strikket i "bundter"

Hej Uldbegavet
Ja, det var dejligt at hun kan bruge det

Hej Kirsten
Jeg synes også det er flot med alle de farver, men ikke til mig. Jeg glæder mig til at strikke strømper, det er ved at være nogle år siden sidst

Hej Jane
Jeg glæder mig også til at se dine strømper

Hej Eva
Ja, ikke

Hej Lona
Utroligt, men sandt det med lageret

Kirsten sagde ...

Jeg så godt at du var den heldige vinder - uha jeg ville godt ha´ vundet den gave! Men jeg har det nok lige som dig med Krydret Strik, det er lidt for spraglet.
Super god ide med dit strømpeprojekt, sjovt som man kan "snyde" sig selv og derved nå målet ;O)
Rigtig god strikkelyst!

Merete sagde ...

Hej Kirsten
Så kunne du godt have prikket min på skulderen :-)
Snyd er lovligt

Strikkeglæde sagde ...

En fantastisk præmie - stort tillykke herfra

Strikkeheksen sagde ...

Godt nytår, Merete - tænk at du var så heldig - tillykke med det :-)

Sikke mange, mange fine projekter du har lavet siden jeg var heromkring sidst - du er godt nok en talentfuld og meget flittig strikker :-) Det er en fornøjelse at følge med her :-)

Merete sagde ...

Hej Strikkeglæde
Takker

Hej Lene
Ja, denne gang var jeg den heldige.
Takker for roserne

Solskin Christophersen sagde ...

Hvis ikke det er fordi jeg selvfølgelig selv har bogen, og garnet til garam masala, (og det er min smag) så ville jeg være misundelig på dig :-)
god idé med sokkerne. Jeg er også med og har da også garnet til alle 12 par (fnis) Egentlig gider jeg ikke at strikke strømper, men vi mangler allesammen, og jeg tror ikke jeg ville få taget mig sammen uden KAL, så jeg er glad.
knus Elsebeth

Merete sagde ...

Hej Elsebeth
Man må godt være lidt misundelig - engang imellem.
Spændt på at ses dine strømper

christunte sagde ...

Det er altså vældig smart at lave sin egen lille strømpeklub med garn og mønster. Glæder mig til at se, hvad det bliver til!

Merete sagde ...

Hej Christine
Det er jeg også spændt på

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...