torsdag den 19. januar 2012

De små ting

skal der også være plads til – på strikkepindene. Jeg har strikket et par små projekter her i ugen der er er ved at være gået.

Det første er en mini fra Design-klub. Den er strikket til en lille pige, som er vokset ud af sin første trøje af uld. Den er strikket I højlandsuld fra Garnudsalg.dk, og det er bare et garn som jeg er kommet til at holde rigtig meget af. Fåes til en billig penge og i mange farve. Trøjen har bare en god facon til de små størrelser og den sidder rigtig godt.

IMG_1501

Design: Mini fra Design-klub

Garn: Højlandsuld fra Garnudsalg.dk i farvern muscat

Forbrug: 72 g

Pinde: 2,5 og 3

Str: 1/2 – 1 år.

I søndags sagde min kæreste at han manglede en hue. Så vi måtte finde garn som ikke kradser, og valgte ynglingsgarnet fra Rasmilla. Jeg viste lige med det samme hvilken hue det skulle være. Nemlig en Jaques Custeau-hue. Den klæder de aller fleste og er hurtig og nem at strikke. Jeg har vasket den I hånden og derefter har den fået 5 minutter i en tørretumbler. Det vil sige at den er flittet en ganske lille smule. Modtageren er ganske tilfreds.

IMG_1504

Design: Jaques Custeau- hat af Lalla Pohjanpalo

Forbrug: Rasmillas ynglingsgarn, 20 g af farven grå + 20 g af farven bly

Pinde: Addi Turbo rundpind nr. 3,75

Str: small

PS. Husk at mine billeder kan klikkes større.

18 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

De små ting har sandelig også ret - især når de er så fine :-)

Helle : sagde ...

Hvor er den sød til lille trøje !

Ja huen har jeg jo selv strikket, den sidder bare godt på hovedet.

Nogle gange er det rart med et lille projekt !

Kirsten Amstrup sagde ...

Du må også selv være rigtig godt tilfreds - det er så fine ting, du der har lavet.

Lea sagde ...

Der er nu noget hyggeligt ved at sidde med "de små ting" imellem alle de større projekter!

Lækker blød hue!

Eva sagde ...

Fine små ting, du har lavet.

Merete sagde ...

Hej Lene
Du har fuldstændig ret

Hej Helle
Jeg er også vild med trøjen. Jeg spottet huen inde hos dig. Dejligt at vi kan hnte inspirations hos hianden

Hej Kirsten
Det er jeg også

Hej Lea
Du har fuldstændigt ret

Hej Eva
Takker for roserne

Lona sagde ...

Flotte ting - tænk at have en kæreste der beder om strik! Vil aldrig ske her (;o)
Jeg er også ret pjattet med højlandsuld, det bliver SÅ dejligt efter engang vask

Citronmoster sagde ...

Sød Mini og og en klædelig hue. Super ide at filte den lidt :)

Merete sagde ...

Hej Lona
Jeg troede heller ikke, at det ville ske at kæresten spurgte efter hjemmestrik. Du har fuldstændig ret med hensyn til højlandsulden

Hej Citronmoster
Jeps det var det

Pia sagde ...

Dejlige småting du har lavet. Småting kan også være et stort arbejde. Håber dine fine ting bliver værdsat.

Uldbegavet sagde ...

Mini fra design-club er bare en rigtig god model, som passer til både piger og drenge. Jeg har lavet den mange gange og den er altid blevet godt modtaget.
Huen er så flot, og yndlingsgarnet fra Rasmilla er et godt valg til de uldsarte.

annelises kreativiteter sagde ...

Det er fantastisk alle de fine ting du får fra hånden.

Merete sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Merete sagde ...

Hej Pia
Det har du fuldstændig ret i

Hej Uldbegavet
Jeg er heller aldrig gået galt i byen med en Mini

Hej Annelise
Takker for roserne

Trillemor sagde ...

Den er vel nok fin den lille trøje. En skam man ikke kan købe opskriften uden garn. Min kusine venter sig og jeg har det lækreste garn liggende, netop fra Garnudsalg.dk - det mangler bare en opskrift:-)

Merete sagde ...

Hej Trillemor
Jeg kan heller ikke forstå, at der ikke er flere som sælger opskrifterne uden garn

Anja sagde ...

Den hue er bare FLOT
Og mini er jo altid fin og dejlig at strikke
KH Anja

Merete sagde ...

Hej Anja
Huen kan jeg kun anbefale

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...