søndag den 8. februar 2009

Strik til mødrehjælpen

Jeg har været medlem af Kreativsiden.dk i et stykke tid. Det er et rigtig hyggelig sted på nettet, hvor man kan møde mange mennesker. Vi er mange med forskellige hobbies, alt fra strik, malerier o.s.v.
Alle er velkommen, så kig ind.

Vi har også en nørkle-gruppe derinde. Denne gruppe strik/hækler/syer ting til mødrehjælpen. Der bliver lavet små barsel-pakker af vores ting og disse pakker bliver sendt til mødrehjælpen.

Vi bestemmer selv hvad vi vil lave - og hvor meget - , men tøjet skal være i str. 0 - 3 mdr. Hvis man ikke selv har garn, der kan bruges, så skriver man til Anni, så sender hun garn. Hun har også opskrifter hvis man ønsker det.

Der er nogle krav til garnet der skal bruges, men ikke noget som er voldsomt. Garnet skal blandet andet kunne tåle en vaskemaskine. Så hvis du kunne tænke dig at være med i dette projekt. Så kig indenform - og blev medlem.

Jeg har lavet følgende i januar/februar til mødrehjælpen.


En lille jakke til en pige med spiralsokker og hue til. Det hele er strikket i Arwettea strømpegarn.
Jakken er fra en opskrift fra Drops.


Her er et sæt fra et hæfte fra Sandness. Garnet er Mandarin, og der er så strikket en hue og en fisk til.


Her har jeg brugt nogen af mine rester af strømpegarn til strømper og en hue.

Så selv om der har været stille her på bloggen, så er der sket noget på mine pinde.

12 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Sikke nogle fine ting, du har fået lavet og prisværdigt, at du strikker til et godt formål :-)

nynne sagde ...

Det er da en god ide at strikke til andre der virkelig bliver glad for lidt godt til babyen. Dejligt ser dit strik også ud. Det er da det rene luksus at få dine ting

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Det er kun dejligt at kunne hjælpe, andre der ikke har så meget.

Hej Nynne
Tusind tak for din kommentar. Det er altid dejligt at andre synes om det jeg strikker.
Merete

Irene sagde ...

Hvor er det søde babyting du har strikket. Især de bittesmå forskelligfarvede sokker er da for søde:-) Og så er det simpelthen en god idé, at strikke til Mødrehjælpen. Jeg har virkelig stor respekt for dem, der som dig, har overskud til at hjælpe andre.

Jane sagde ...

Sikke nogen søde ting du har strikket til mødrehjælpen. Jeg er sikker på, der er nogen mødre der bliver vildt glade for de ting I strikker.

Merete sagde ...

Hej Irene
Det behøver jo ikke at være så meget man hjælper mig. Når jeg strikker et par strømper i str. 39, så er der lige garn til et par små strømper.

Hej Jane
Det er også det som gør mig glad i mit hjerte. Jeg/vi glæder nogen mennesker som ikke har så meget.

Merete

Penille Hjortnæs sagde ...

Sikke flittig du er! Og hvor må det være tilfredsstillende at bruge sin hobby på en så god sag!

Merete sagde ...

Hej Penille

Det er det også, kan du tro.
Merete

Tine sagde ...

Sikke nogle dejlige ting du har fået lavet.
Og til et super godt formål!

God måde til at få brugt sine rester på.

Merete sagde ...

Hej Tine

Det er en supermåde at få brugt sine rester.
Merete

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Hej Merete
Hvor er det nogle fine tinge du har fået strikket.
Jeg har også næsten lige meldt mig, og igang med de første 2 småbluser. Skal igang med at kigge efter opskrifter med raglanærmer. Montering står nemlig ikke øverst på min to-do liste :-)
Hilsen Annie

Merete sagde ...

Hej Mormor
Jeg så godt på din blog, at du også var medlem af Kreativsiden. Dejligt at nogen gerne vil være med.

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...