torsdag den 19. februar 2009

Evelyn A Clark


Evelyn A Clark er en dame som er super dygtig til at lave opskrifter på blandt andet sjaler og strømper. Hendes sjaler er bare så smukke og hendes opskrifter er super nemme at strikke efter.

Det første jeg skulle strikke efter en engelsk opskrift var netop et sjal designet af Evelyn A Clark.
Jeg har købt rigtig mange af hendes opskrifter direkte hos hendes selv - her.
På hendes hjemmeside er der enda nogen af opskrifterne som er gratis, lige til at tag ned - her.

Billedet på dette indlæg, er et billed af den bog som Evelyn A Clark har skrevet. Den handler om sjals-opskrifter. Her viser hun hvordan du evt. selv kan designet et sjal. En ganske sjov og hyggelig bog - informationer her.

Så hvis du har lyst til at strikke et smukt sjal, så er det bare at springe ud i en opskrift fra Evelyn A Clark.

11 kommentarer:

Tine sagde ...

Hun laver bare så mange smukke ting.
Man kan helt tabe underkæben nogen gang :-)
Glæder mig til at se hvad du får frembragt.

Merete sagde ...

Hej Tine
Hvor har du ret.
Merete

Githa sagde ...

Hvem der bare var god til det med sjaler - min tålmodighed, er det ikke :-)

Merete sagde ...

Hej Githa
Det tager ikke længere tid med et sjal end en trøje. Du skulle prøve med et lille sjal - først
Merete

Strikkeheksen sagde ...

Jeg skal snart i gang med et sjal og har hende helt fremme i tankerne, når jeg skal vælge :-)

Hun er virkelig en mester udi smukke mønstre :-)

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Hvor har du dog ret
Merete

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Hvor har du dog ret
Merete

Merete sagde ...

Smukke sjaler. Tak for linket.
Merete

Merete sagde ...

Hej Merete
Det var så lidt
Merete

Marianne sagde ...

Helt unik strik, men det kræver jo at engelsk kundskaberne og strikkekundskaberne går op i en højere enhed :-) Så jeg må vente til jeg er bedre til begge dele...

Merete sagde ...

Hej Marianne
Det gode med opskrifter fra Evelyn Clark, er at man ikke skal kunne ret mange udtrykd på engelsk. Hendes opskrifter er nemlig også med diagram. Så hvis man kan strikke efter diagram, så kan det sagtens lade sig gøre.
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...