torsdag den 26. februar 2009

Mini

Lige siden jeg så Mini til voksne i efteråret 2008 har jeg været vild med den. Så da den kom til salg, så skulle jeg have en opskrift.

Garnet er 4-trådet uldgarn fra Henrichsens Ulspinderi og jeg valgte en skøn lysegrå farve.
Da jeg startede på at strikke den, så var den til mig selv. Men min søster fik øje på den, og idag er trøjen hendes.

Trøjen har været supernem at strikke og ikke meget montering. Efter at jeg havde strikket den, så skulle jeg lige prøve den.
Den sidder pænt på mig, men jeg vil gerne have et par masker mere i bredden.
Så jeg vil prøve at lave den lidt større og måske også et lidt andet bærestykke.
Men som grund ide er trøjen god.
Den kan jo prøves undervejs da, den strikkes oppefra og ned.

Jeg købte 50 g garn mere end opskriften lyder på. Grunden til dette er at jeg ville have lange ærmer i den. Her var min søster heldigvis enig med mig. Så ærmerne er længe, går lige til håndleddet. Jeg har taget 2 masker ind på hver 6. pind indtil jeg synes vidden var ok. Der er ikke tale om et smalt ærme, men lige tilpas.

Med hensyn til længden, er der her stikket til der ikke var mere garn. Så den er også længere en opskriften siger.

20 kommentarer:

nynne sagde ...

Jeg køte garn til mi mini i går og håber på at komme i gang i aften - men tror ikke det ken nåes. Den er bare så flot og enkel

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Hun er ikke så lidt heldig, hende din søster !! Det er godt nok en flot grå farve.

KH Tina

(hæ-hæ, ka' stadig lægge kommentarer)

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet flot!

Og så forærer du den bare væk. Imponerende.
Men på den anden side, hvis den passer søster bedre,så kan jeg da godt forstå det.

Så nu venter jeg spændt på den næste :-)

Strikkeheksen sagde ...

Den er blevet skøn, jeg kan rigtig godt lide, at der er lagt lidt til længden - men nu må du jo i gang igen med det samme, så du selv kan få en :-)

Merete sagde ...

Hej Nynne
Glæd dig, supernem at strikke.

Hej Tina
Min søster hedder også Tina og hun er heldig, i dette tilfælde. Dejligt at du kan lægge en kommentar.

Hej Tine
Enig med dig i at den super flot og enkel

Hej Strikkeheks
Jeg synes også den lige var kort nok, derfor er der lagt til. Jeg har fundet garn på lageret til den næste.
Merete

Merete sagde ...

Den er rigtig flot, din Mini. Du er nu en hurtigstrikker!
Hilsen
Merete

Rie Nielsen sagde ...

Hej Merete. Hvor er minién flot. Undskyld at jeg ikke lige har svaret dig. Vil meget gerne låne opskriften, hvis jeg må? Men jeg er der ikke i næste uge, da jeg er på Riget. Men jeg kan lige gi´ dig besked hvornår jeg kommer hjem igen.
Hilsen

Rie

Anonym sagde ...

Den er rigtig flot, og jeg tror det er et godt valg med lange ærmer, det ville jeg også vælge. Hvor kan man købe opskriften???

Merete sagde ...

Hej Merete
Det ved jeg nu ikke, men jeg hygger mig.

Hej Rie
Jeg ligger bare opskriften til dig i butikken. Går ud fra at der er åben. Ellers kigger jeg forbi når du er tilbage.

Hej Lise
Jeg har købt opskriften + garn hos Uldgalleriet i Helsinge. Det er en forretning du kender, ved jeg.
Merete

Irene sagde ...

Den er blevet flot, og jeg kan godt li`de forandringer du har lavet - lange ærmer og øget længde.Desuden synes jeg halsudskæringen ser rigtig fin ud. Den må vist på min liste:-)

Merete sagde ...

Hej Irene
Jeg synes det er vigtigt at man får en trøje som bliver brugt, derfor var det nødvendig med ændringer
Merete

Anonym sagde ...

Den er virkelig lækker - sådan én ønsker jeg mig også! : )

Merete sagde ...

Hej Pernille
Det er bare at sætte igang. Hurtig at strikke
Merete

Anonym sagde ...

Hej Merete
Tusind tak for svar. Jeg tror jeg kommer derop på lørdag, så må vi se om Gitte kan finde opskriften til mig. :o)
KH Lise

Merete sagde ...

Hej Lise
Det var så lidt. Og helt sikkert at kan Gitte finde opskriften til dig.
Merete

Marianne sagde ...

Da jeg så den var jeg også solgt, men jeg må vente på at tabe lidt i omfanget før jeg kaster mig ud i den model :-)
Jeg forstår din søster for din udgave er skøn med noget meget flot garn

Anja sagde ...

Hvor er den lækker Merete.
Syntes faktisk den er meget flottere med lange ærmer..
Måske den skal på to-do listen.. hihi Den bliver snart mega lang den liste..
KH Anja

Merete sagde ...

Hej Marianne
Tusind tak for din kommentar. Du skal se den version, som jeg er ved at strikke til mig selv.

Hej Anja
Jeg synes også bedre om lange ærmer. Kender godt det med to-do listen.
Merete

Penille Hjortnæs sagde ...

Mmmmm, den er også på min ønskeliste - en af de gangske få ting jeg har fået lyst til at strikke til mig selv, men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg kan købe opskriften...

Merete sagde ...

Hej Penille
Det kan du hos de forhandler som har Design-klub.
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...