mandag den 9. februar 2009

Årets første sjal

Så blev jeg færdig med årets første sjal. Jeg er super glad og meget tilfreds med det.

Mønsteret er Wild West Lace Shawl af Evelyn Clark. Super mønster som er nemt at gå til, og er fantastisk smukt.

Sjalet har jeg strikket til en kollega. Det er strikket i pladegarn fra Klippan. Der er brugt lige knap 200 g. Jeg gav 10 kr. pr. 100 g, da det blev købt sidste år. Sjalet er let og luftigt selv om det er strikket i noget tykt uld. Jeg har brugt pinde nr. 5.

Det første billed jeg tog, synes jeg ikke var så godt.




Så jeg tog lige et til, og her kan man rigtig se bisonen, som er i en af borterne i sjalet.

13 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det smukt, Merete og det ser dejlig stort ud :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Virkelig flot sjal, tog et stykke tid inden jeg fik öje på bisonen! Godt at bruge en del af sin tid på att strikke til Mödrehjälpen.

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Tak for roserne. Og det er stort efter jeg har blogget det.

Hej
Dejligt at du kunne få øje på bisonen.

Merete

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Lækkert og flot sjal, du er blevet færdig med - ligesom de andre sjaler på din blog. Evelyn Clark kan noget med sjalsopskrifter.
Har du købt dem løse eller er de samlet i en bog?
Hilsen Annie

Merete sagde ...

Hej Annie
Jeg har købt hendes opskrifter løse, men flere ad gangen. Jeg har også nogen strømpeopskrifter af hende. Dem må jeg prøve på et tidspunkt
Merete

Irene sagde ...

Som sædvanligt et smukt, smukt sjal fra dine pinde:-) Og så er jeg jo ligesom dig helt vild med Evelyn Clark.

Merete sagde ...

Hej Irene
Takker

Merete

Anja sagde ...

Hvor er det et smukt sjal.
Du er altså bare så dygtig.

Merete sagde ...

Hej Anja
Tusind tak for kommentaren. Jeg elsker at strikke sjaler og strømper. Tænk hvis jeg kunne leve af det!!

Merete

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Det lyder som utopi, men ville være et herligt liv. Desværre er der ikke så mange, der vil betale prisen for sådanne flotte og tidskrævende arbejder. Det bliver vist mest til afsætning i nærmiljøet til vennepriser :-)
Jeg har prøvet at søge efte garnet fra Klippan - har du selv hentet det i Sverige.
hilsen Annie

Merete sagde ...

Hej Annie
Ja, jeg tager selv turen til Klippan, mindst 1 gang om året.
Tænk hvis man kunne sælge sit strik til 1 øre pr. maske?

Merete

Jette sagde ...

Smukt sjal og så på så store pinde!!

Merete sagde ...

Hej Jette
Sjaler bliver så luftige når de strikkes på pinde 5
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...