onsdag den 6. august 2008

Sjal medf forskellige hulmønstre

Så er der igen strikket et sjal. Jeg elsker simpelhen at strikke sjaler, det er meget beroligenden. Det ene sjal er mere smuk end det andet. Men jeg elsker også at strikke lace, så det er nok grunden til at jeg er er en stor fan af sjaler.

Opskriften til dette sjal er fra Drops og har nr. 105-3. Jeg har længe ønsket at strikke dette sjal, da jeg synes det er meget smukt.

Men jeg havde desværre ikke garn nok til hele opskriften, så der mangler en hel mønsterbort. Men det er der jo ingen der kan se.


Sjalet er strikket i alpacca fra Strikkeboden, og er super blødt at have på. Men det var ikke så godt at strikke med, da garnet gerne ville splitte ad. Men det er lykkes at få et pænt stor sjal ud af det, og jeg er ganske tilfreds.

16 kommentarer:

Agneta sagde ...

Vad fin den blev.

Penille Hjortnæs sagde ...

Hvor er det bare flot Merete!

Sjovt at jeg slet ikke er blevet fanget af dén opskrift, for det er da vildt flot! Jeg må igang.. Engang...

KH
Penille

Merete sagde ...

Hej Agneta og Penille

Tusind tak for jeres kommentar.
Penille, sjalet ser heller ikke ud af noget hos Drops, da det er strikket i hvidt. Men så søgte jeg på Raverly og så det der. Så måtte jeg igang.
Merete

Mariann sagde ...

Hold da op hvor er det flot !

Merete sagde ...

Hej Mariann
Takker

Merete

Tine sagde ...

Supr flot sjal.
Sjaler, det kunne jeg også godt tænke mig at lave, men tiden slår ikke altid til.
Måske til vinter?

Merete sagde ...

Hej Tine
Du har fuldsændig ret, men er nød til at sortere i det man vi lave.
Merete

Irene sagde ...

Merete - igen et supersmukt sjal! Det er virkelig flot! Det tror jeg også jeg skal prøve. Jeg er også blevet grebet af at strikke lace-sjaler. Synes det er sjovt og udfordrende, og de lange KnitPicks wirer gør det nemmere end før:-)

Merete sagde ...

Hej Irene
Det med KnitPicks wirer er fulstændig rigtigt. Især den på 120 cm.
Merete

Jette sagde ...

Smukt smukt sjal og rigtig flot farve...

Merete sagde ...

Hej Jette
Jeg er også vild med farven, og det er blødt

Merete

Strikkeheksen sagde ...

Jeg bøjer mig i støvet :-) Det er virkelig smukt!

Merete sagde ...

Hej Strikkeheksen
Takker
Merete

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det er bare så flot, det sjal. Det har jeg også haft kig på længe - måske jeg bare skulle kaste mig ud i det.

Vinkede til dig forleden (næsten i hvert fald). Kørte gennem Ramløse på vej til Asserbo, så jeg sendte dig lige en tanke.

KH Tina

Merete sagde ...

Hej Tina
Det er bare at kaste dig udi det, slet ikke svært. Sjovt at du kørte igennem Ramløse.
Merete

Jakob Flarup sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...