mandag den 11. august 2008

Angel Lace Shawl

Tænk, så blev endnu et sjal færdigt. Det er ikke underligt, som jeg nu har det med sjaler. Men det er det mest lækre og blødeste jeg har strikket indtil nu.

Det er Angel Lace Shawl som er designet af Evelyn A Clark. Mønsteret er meget nemt at strikke, ingen problemer der. Det har taget 5 dage at strikke det.

Garnet er et kapitel for sig selv.
Det er 50% silke og 50% alpakka. Spundet af Bente B og farvet af Kathe Lewis. Det er simpelhen så blødt og lækkert. Sjalet har næsten strikket sig selv. Selv efter vask er det lækkert blødt. Det vejer heller ingenting, farverne er bare så smukke. Jeg tror ikke jeg bliver færdig med at kigge på det sjal. Men det skal gives som gave, så jeg må nyde det så længe jeg kan.

Igår aftes da jeg skulle blokke sjalet, så troede Tor at han skulle være med. Han bruger madrassen til hverdag. Så da jeg kom med et rent betræk, så troede han at han skulle være med. Men han måtte nøjes med et hjørne.

16 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, hvor er det flot. Sikke nogle farver. Du ryster dem jo nærmest ud af ærmet :-)

Ingalill sagde ...

Underbar sjal!
Härligt att garnet hade en liten historia...... synd bara att det är en gåva!
Men man kan ju inte behålla allting själv...... tyvärr!

Men det skulle ju innebära att man t ex hundratals sockor till slut och så många kan man ju inte göra över med.

Penille Hjortnæs sagde ...

Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men altså... Hvor er det bare flot! Jeg har endnu ikke selv fået det på pindene, men... Snart!

KH
Penille

Merete sagde ...

Hej Strikkeheksen
Du har ganske ret, i øjeblikket går det som en leg.

Hej Ingalill
Det er dejligt at vide hvor garnet er kommet fra

Hej Penille
En god gerning kan ikke gentages tit

Merete

Merete sagde ...

Nej, hvor er det bare flot. Modtageren må da blive virkelig glad for den flotte gave.
Merete/Strikkebibliotekar

Merete sagde ...

Hej Merete
Jeg er sikker på at modtageren bliver glad. Det er en ældre dame som selv har valgt garnet.
Merete

Tine sagde ...

WOW, det er da bare flot.
Ja, det kan da ikke andet en bringe lykke, der hvor det skal afleveres.
Måske du skulle overveje et til dig selv?

Jette sagde ...

Hold da helt op hvor er det flot og så kun 5 dage om at lave det... Bøjer mig dybt i støvet for dig...

Janne sagde ...

Hold da op hvor er det smukt. Det lyder også lækkert med håndfarvet og spundet garn :-)

Merete sagde ...

Hej Tine
Jeg skal helt sikket have et selv med tiden.

Hej Jette
Det strikkede næsen sig selv

Hej Janne
Alle skulle prøve mindst engang at strikke med håndspundet garn.

Merete

Irene sagde ...

Det er simpelthen så fantastisk smukt! Du er bare eminent til at strikke sjaler. Sikken en dejlig gave at få:

Merete sagde ...

Hej Irene
Modtageren blev også super glad, da hun modtog sjalet idag.
Merete

Anja sagde ...

Hold da op hvor er det smuk dit sjal.
Og super flotte farver..
Garnet kan ejg næsten fornemme hvor lækkert det er.
Jeg har også noget Bente B garn men ved slet ikke om jeg kan nænne at strikke af det..
kh Anja

Merete sagde ...

Hej Anja

Jeg har også haft garnet læggende siden januar, dels fordi jeg ikke lide kunne komme på hvad der skulle strikkes af det. Men jeg er meget tilfreds med resultatet.
Merete

miaring sagde ...

Jag vet ingen som stickar sjalar så snabbt som du! Vilken tur att du fick mailet från din Hemlis4-kompis. Det är roligt att gå och vänta på paket men inte för länge...

Merete sagde ...

Hej Mia
Det er fordi jeg lige skal se hvad der sker på næste pind.
JA, det er dejligt at jg har hørt fra min hemlis 4.
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...