lørdag den 22. marts 2008

Historien om et træ

I onsdag var vi en tur i Hillerød, for blandt andet at besøge min far. Jeg kom allerede om eftermiddagen, så min far og jeg gik en tur med Tor. Min far bor lige ved siden af Frederiksborg Slotshave. I del af denne have hedder Indelukket.

Da jeg forslog at vi gik en tur i Slotshaven, sagde min far, at der var noget som han skulle vise mig. Et af skovens ældest træ var blevet fældet.


Her er et billed af stubben, og den er over 2 meter bred. Som I kan se er den hul inden i. Det er også grunden til at den er fældet. Man var bange for at den ville vælte i et storm vejr.


Dette ligger i forbindelse med stubben, og er således det nederste af træet.


Her står min far ved noget af det træ, som allerede er blevet skåret op. Kan fortælle at min far er 178 høj. Så et helt lille træ er det ikke.

Ifølge Hillerød Posten, er træet over 400 år gammel. Træet stod bag Christian IV´s stenstol, som er lavet i forbindelse med Kirsten Munk´s utroskab. En meget spændende historie - men det må blive en anden dag. Men prøv at tænk lidt over hvad der sket på netop dette sted for 400 år siden. Ganske spændende - tænk hvis træet kunne tale.

Til sidst et billed af fotografen.



Ingen kommentarer:

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...