torsdag den 8. maj 2008

250 mønstre - en japansk bog

Der var en til bog i postkassen idag. Dette er en japansk bog, hvor jeg ikke kan læse et ord. Men det gør heller ikke noget, for jeg kan nemlig læse et diagram.

Bogen indeholde 250 hækle- og strikkemønstre. Alle er vist med diamgram. Bogen er godt nok det rene guf. Den bedste bog jeg har købt længe.

Bogen er købt i Sverige for 350 sv. kr. Jeg synes ikke det er dyrt, pengen er givet godt ud. Jeg kommer til at bruge mange timer på at kigge i denne bog.

Her er et par sidder fra bogen.
Først nogle af de strikkede mønstre.







Her er så nogle af de hæklede. Der er mange i blog-land som hækler firkanter. Så jeg synes lige at I skulle se hvad bogen kan byde på. Flere af dem er ret fede.



5 kommentarer:

Penille Hjortnæs sagde ...

Ihh, hvor er du altså heldig!

Jeg er af en eller anden grund ligepludselig blevet helt vild med hæklede firkanter. Har en drøm om et tørklæde eller noget... Men efter at have set de flotte firkanter din bog kan præstere, er de kendte oldemors firkanter altså for kedelige!

God fornøjelse med dine nye bøger...

KH
Penille

Githa sagde ...

Uha uha - den bog må jeg også eje :-)
Lækre sager og ideer der kan fremkomme af billederne.

Sjovt nok fik jeg den anden du også har købt Klassisk børnestrik fra saxo i går. Mine børn er for gamle til den, men skidt for jeg synes der er så mange lækre ting i den. Og en dag får jeg vel nogle børnebørn eller nowet :-))

Merete sagde ...

Hej Pernille
Jeg har det på samme med med de gode gamle odemor-firkanter. De kan godt gå hjem og lægge sig.

Hej Githa
Jeg har ikke nogen børn selv, men jeg elsker at strikke til børn. Så det bliver til venner, bekendtes og familiens børn, der må holde for.

Merete

Agneta sagde ...

Vilken härlig bok. Jag köpte en med bara olika fomer av spetsmönster, men köpte min direkt frånn yesasia.com. Fungerade perfekt

Merete sagde ...

Hej Agneta
Din bog lyder også spændende. Kan du ikke vise den på din blog?

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...