søndag den 15. februar 2015

strømper og sjal

 

Jeg er igang med at strikket et sjal for Helle Nørr. Hun skal udstille sine sjaler på Sønderborg slot i løbet af foråret. Hun søgter derfor strikkere som kunne sjalerne for hende. Jeg meldte mig og fik lov til at strikke sjalet som hedder Yggdrasil – som betyder livets træ.

Det er sjovt at strikke og jeg er ved de lange omgange nu, men det er lige om lidt at der skal kanter på. Det vil sige at det skal klippes op. Det har jeg heldigvis prøvet før, så det er jeg ikke så nervøs for. Her er et billed, så I kan se hvor langt jeg er kommet.

unnamed

Jeg kan ikke have sjalet med mig når jeg skal ud og strikke. Så der strikker jeg strømper og jeg er gået lidt amok, med de strømper. Strikketing, har gang i en sock-a-long her i ferbruar. Jeg meldte mig til og man kan vinde håndspundne garn. Så det går jeg efter.

Det første par stræmper jeg blev færdige med her i februar, er knæ-lange og meget lækre. De er strikket i alpaca strømpe garn fra Sandness garn. Det er meget blødt og lidt tykkere end almindelig strømpegarn. Jeg har bruge lige ved 5 nøgler garn til str. 38-39. De er helt glatstrikket og bare lige ud af landevejen.

IMG_0756

Det andet par strømper der er strikket er med snyde snoninger. Og garnet, det kan jeg ikke huske hvad hedder. Med der er knald på farverne og det har været lækkert at strikke af. Der er brugt knap ca 80 g til et par i str. 38. Garnet er købt i Maribo i september 2013, da webstrikkerne holdt strikkefestival der.

IMG_0765

PS. Jeg har ikke gjort noget for at få ens farveforløbe på de 2 strømper. Det passede bare med, at jeg fortsætte med garnet, hvor jeg stoppede efter den første strømpe.

9 kommentarer:

Zette sagde ...

De farvestrålende sokker er særdeles flotte. Hvordan har du lavet "ribben"?
Meget interessant detalje.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det et smukt sjal og det ser ud til, der sker noget nyt hele tiden :-)

Lækre strømper - du er sandelig hurtig :-) Mon ikke du ender med at få sokkeskuffen fyldt helt op? ;-)

Merete sagde ...

Hej Zette
Hvis du mener det røde, så er det ikke strikket. Men kanten på mine sokkeblokker.

Pia sagde ...

Superflot sjal. Spændende at det skal udstilles... dine strømper er skønne. Speciel de farverige...

christunte sagde ...

Det er alligevel ret sejt. To par strømper, det ene knælange, OG et sjal? Sjalet er helt ustyrligt flot. Glæder mig til at se det færdigt!

dqpage sagde ...

Hvor er det dog et utroligt smukt sjal ! Og jeg krydser fingre for at du vinder det håndspundne i din sock-along ;o)

Lea sagde ...

Det er et fint mønster på sjalet. Det er ikke til at holde sig med kun et par sokker, når man nu er i gang.

Ellen Kathrine sagde ...

Det sjal er bare for vildt- superflot Merete :-)

Mette G. sagde ...

Wauv - det sjal ser godt nok spændende ud. Glæder mig til at se mere.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...