onsdag den 14. januar 2015

Flere bøger og kit

 

Allerførst tusind tak for alle jeres kommentar. Det er bare super dejligt og de bliver læst alle som en. Det er jo ingen sag at vende tilbage til blogland, når man får sådan en velkomst.

Jeg har købt den bog som hedder Godsbanen som er strik til kvinder af Susanne Øland. en meget spændende strikke bog, med en del modeller, som bare ser ud til at være spændende. Der er arbejder med flader og faconer, som gør modellerne lidt anderledes end man ellers ser i strik.

Så har jeg også købt 20 år på pinden af Ellen Holm. Jeg synes at Ellen designer nogen meget gode modeller også til os der ikke helt holder model-mål. Så jeg ventede spændt på hendes bog. Og jeg blev meget positiv overrasket. JEg er især vild med de 2 modeller som jeg har taget billeder af.

 

Jeg er vild med de design som Pickles fra Norge laver. De er bare så fede og anerledes. Jeg har længe gået og overvejet at købe et kit fra dem. Blandt andet for at mærke kvaliteten på deres garn. Så sidste i 2014 gjorde jeg alvor af det og købte kittet til jakken som hedder Fuzzy. Garnet er bare så lækkert og blødt. Glæder mig til at få strikket jakken.

IMG_0750

Jeg har købt flere bøger endnu, men jeg tror at næste gang så vil jeg vise lidt af det strik, der er kommet af mine pinde i 2014 og her i januar 2015.

7 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jeg har også købt Godsbanen og er i gang med den kjole du viser (selvfølgelig i turkis ;-)) Det er en super skøn bog :-)
Jeg synes også Ellen Holm har lavet en del fine ting, men af en eller anden grund har jeg ikke strikket noget af hende endnu - har ellers 3 opskrifter, der ligger og venter :-)

Jane sagde ...

Skønne skønne bøger.......jeg fik jo Ellen Holms bog af Annette (lyngbystrik) og er bare så glad for den. Der er nogen virkelig flotte modeller i den bog og jeg er i fuld gang med barnevognstæppet. Nederdelen er også en af de modeller jeg er helt vild med.......den er virkelig flot :-)

christunte sagde ...

Jeg har også købt Ellen Holms bog. Hun er en dygtig designer.
Fine ting du har købt, og mon ikke der snart kommer resultater?

Lona sagde ...

Sikke nogle skønne bøger, dem glæder jeg mig til at snuse lidt i. Pickles laver bare sådan nogle fede trøjer, har du set den med snoningen på ryggen?

Mette G. sagde ...

Uha for nogle skønne bøger. Så mangler der bare lidt mere strikketid!

Britt sagde ...

Det ser ud til at være nogle spændende bøger. Jeg har også haft kig på Godsbanen. Pickles laver skønne modeller, jeg er også fan :-)

Benedicte sagde ...

Dem vil jeg glæde mig til at kigge i! Og se dine udgaver af modellerne. De ser rigtig gode ud.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...