tirsdag den 6. januar 2015

Godt nytår


Godt nok længe siden, at jeg har været inde på min blog og skrive til alle jer som følger med. Jeg krydser finger for, at der er nogen tilbage, som har lyst til at læse med igen.

Jeg har lige haft en uges ferie, og her brugte jeg tiden på at overveje, fordel og ulemper ved at have en blog. Jeg blev enige med mig selv om, at jeg gerne ville blogge, og vil gerne gøre det til en del af hverdagen igen. Så jeg starter igen og det vil nok mest handle om strikketing, men der vil nok også snige lidt hverdags ting ind.

Der er også sket en del  siden sidst, blandt andet  jeg er gået fra 15 timers job om ugen til 40 timer. Jobskiftet kom sidste i oktober sidste år, og jeg har ikke fortrudt det. Jeg arbejder stadigvæk som handicap-hjælper og trives med det. Skønt at kunne hjælpe andre,  se og mærke at det bliver værdsat. Jeg er hos den samme person i alle 40 timer. Jobbet er i byen hvor jeg bor. Så jeg har 10 minutter på gåben til job om morgen. Så jeg er bare så glad for jobskiftet.

Jeg har også haft gang i mine strikkepinde, siden sidst. Men det vil jeg vente lidt med at vise. Det jeg gerne vil vise i dette indlæg, det er nogen af alle de bøger, ospkrifter og kifs som jeg har haft købt siden sidst.

Jeg har investeret i minkgarn fra Karen Noe. Jeg synes det bare er så lækkert, at jeg måtte eje et kit. Så jeg bestemet mig for tørklædet “Stribet tørklæde” fra Karen Noe. Jeg glæder mig til at strikke det. Jeg købte en ekstra opskrift med, nemlig et halsrør som er strikket som en møbius. Oprindelig er det også strikket i minkgarn, men det tror jeg ikke jeg vil bruge. Jeg har nok noget andet på lager der kan bruges.

Denne bog er på engelsk og er købt direkte hos designeren. Jeg faldt for den røde jakke, og den skal jeg eje. Så den kommer på pindene i løbet af året. Men ellers er bogen fyldt med strikke historie fra de forskellie engelsk kanal øer, og der en eksempler på trøjer, bluser o.s.v der har afsat i disse øer. En meget spændende bog. Jeg kunne ikke rigtig huske hvor Kate Davies har hente inspirationen til denne bog fra. Så jeg har kigget i bogen og det er fra Hebriderne, Skotland, Island og flora.

Jeg slutter for denne gang, da jeg ikke selv synes om lange blogindlæg. Men jeg forsætter, på et senere tidspunkt.

PS. Jeg kan ikke accepter kommentar fra anonyme. Så jeg godkender ikke kommentar, fra personer, som jeg ikke kan se hvem er. Og dette gælder fremover. Så hvis du skriver som anonym, vil du så ikke være sød og skrive det navn sammen med din kommentar.

13 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Velkommen tilbage, Merete. Dejligt at høre fra dig igen.
Ðen bogen glæder jeg mig til at se færdigt strik fra. Jeg er også en stor beundrer af Kate Davies, så måske må jeg også eje bogen.
Det er flotte kits og opskrifter du viser, det bliver spændende at se de færidige resultater.

fru westerskov sagde ...

Den er nu også vildt flot den røde.

Lene Zaar sagde ...

Dejligt at se dig på bloggen igen og jeg glæder mig til fortsættelsen.

Eva sagde ...

Vi er vist mange, der gør os overvejelser om bloggens liv og tid.

Godt nytår.

Fru Knudsen sagde ...

Velkommen tilbage, overvejer også sommetider blog, men valget er altid endt med at bibeholde blog

Fríða sagde ...

dejligt du er tilbage her, og til lykke med nyt job. super lækre opskrifter og garn, glæder mig til at fölge med.
kh.fra Island
Frida

Pernille sagde ...

Spændende projekt planer du har .
Dejligt du fortsætter med at blogge, jeg syntes der er dejligt at læse med og blive inspireret. Indlæg kommer - når de kommer er min indstilling :-)

Lona sagde ...

Dejligt med et indlæg fra dig, skønne opskrifter og det der minkharn, særdeleslækkeet {;o)

Benedicte sagde ...

Velkommen igen, Merete ;-)
Bloggen er vist ofte noget der kører godt i perioder og så holder man lidt pause ind imellem. Men jeg glæder mig til at læse lidt om dine projekter. Lækre ting du har på tapetet!

dqpage sagde ...

Velkommen tilbage - dejligt at kunne med hos dig igen :o) tillykke med jobbet - det lyder perfekt. Minkgarnet ser spændende ud - glæder mig til at høre hvordan det falder ud.
Og den bog ser da mere end fristende ud. Det er altid spændende, når der indgår mere end blot strikkeopskrifter :o)

Strikkeheksen sagde ...

Hej Merete - dejligt at høre lidt til dig igen. Minkgarnet er ganske særligt - men det er de fleste af Karen Noes garner :-) Det ser ud til at være en meget flot bog - det skal blive spændende at se den røde :-)

Jane sagde ...

Dejligt at du er tilbage igen Merete.....har selv haft overvejelser for et stykke tid siden om det at blogge, men jeg er også kommet frem til at jeg fortsætter. Jeg tror at har man først én gang været blogger, så sidder det i sig :-)
Tillykke med jobbet.....det må kunne mærkes at gå fra 15 timer til 40 timer, men hvis man kan li´ sit job betyder det jo ingenting. At arbejde med mennesker er dejligt, men også krævende til tider.

violykke sagde ...

Skønt du er tilbage, og den røde trøje glæder jeg mig vildt til at se færdig, tillykke med jobbet

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...