lørdag den 25. februar 2012

Strømper og UFO for februar

er nu klar til at komme på bloggen. Her i februar har jeg fået strikket 2 par strømper, og det synes jeg er godt gået.

Det første par er til mig selv og har været super nemme at strikke, selv om der er mønster på. Tåen er lavet anderledes end jeg plejer. Jeg plejer at tag ind 4 steder, men på denne opskrift skulle der tages ind 8 steder. det giver en mere rund tå, som sidder godt. Opskriften er gratis og kan findes via Ravelry.

IMG_1539

Design: Into the Green by Heather Marsiglia

Garn: Strømpegarn fra Netto, hvor der er langt farveforløb. 80% uld

Forbrug: ?

Pinde: Strømpepinde fra KnitPro str. 2,5

Str: 39

Ny teknik: Der er strikket en rund tå og den er jeg tilfreds med.

Bemækninger:

Det andet par strømper er strikket til min søster. Det er strikket I garn fra Opal. De er strikket lige op og ned efter min egen opskrift. De er ikke særlige kønne, men jeg håber de kommer til at gøre gavn.

IMG_1540

Design: Mit eget

Garn: Opal Schafpate

Forbrug: ?

Pinde: Strømpepinde 2,5 fra KnitPro i træ

Str: 37

Ny teknik: ingen

Bemækninger:

Grunden til at jeg ikke kan oplyse vægt, er at min vægt er gået i stykker.

Min ufo for februar var jo mit kællingesjal, som jeg  startede på for et par år siden. Ja, det kom jeg ikke så langt med. Det var godt nok kedeligt at strikke på, så jeg valgte at pille det op. Så her er resultatet.

IMG_1542

15 kommentarer:

annelises kreativiteter sagde ...

Rigtig søde strømper med det lange farveforløb som jeg også synes bedst om.

Jeg kan vældig godt lide de små billeder som du lægger ind og kan huske at du på et tidspunkt fortalte om et bestemt program som du bruger og som kan downloades gratis. Hvad hedder programmet?
God weekend.

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, sådan et fint garnnøgle er da også en slags resultat. Hvad mon det så skal bruges til?
Tillykke med alle strømperne.

Strikkeglæde sagde ...

God UFO-løsning, man skal nemlig ikke være slave af det valg man har taget :-)

K. Gammelby sagde ...

Fede strømper - en eller anden dag må jeg altså tage mig sammen til at få det lært (det med at strikke strømper). Lækker farve det garn har - glæder mig til at se, hvad du finder på at bruge det til, nu hvor det ikke skal være et sjal :-D
Kh Karen

dqpage sagde ...

flotte sokker :o)
kan godt lide farvespillene.
hilsen Mona

Merete sagde ...

Hej Annelise
Programmet jeg bruger, når jeg laver mine indlæg hedder Windows Live Writer. Super nemt at bruge

Hej Kirsten
Det bliver til enten en tunika eller kjole, jeg er nemlig vild med farven

Hej Strikkeglæde
Jeg er helt enig

Hej Karen
Det er ikke så svært.

Hej Mona Elisabeth
Takker

Lona sagde ...

Flotte strømper, især det første par, glade farver (;o) et kællingesjal, er det ikke også i bare ret masker? Tror heller ikke jeg får lavet sådan et (;o)

Merete sagde ...

Hej Lona
Jeg er også vældig tilfreds med strømperne. Ja et er bare retriller og det blev for kedeligt.

Lis sagde ...

Det er nok også det bedste at gøre ved ufo's der ikke bliver færdige. Det første par strømpers mønster er jeg helt voldt med. Kan jeg finde det på nettet?
Hvor kan jeg købe de der til at stikke i strømperne? jeg skriver fra min mands iPad så må lige se om det lykkes, tihii

Kh. Lis

Anne sagde ...

Godt, at du fik pillet sjalet op. Livet er for kort til at strikke kedelige ting.

Lea sagde ...

Fine strømper og så endda to par på en måned!!! Sejt! Jeg når ikke langt med mit andet par her i februar, men der er dog slået op til dem....

Jeg må vist lige tjekke opskrifter på den runde tå og prøve det en dag.

Skøn farve din kommende kjole/tunika får!!!

Merete sagde ...

Hej Lis
Jeg havde det godt ved at gøre det ved denne ufo. Væk og klar til noget nyt. Hvis du læser mit indlæg, så kan du se at opskriften kan findes via Ravelry.

Hej Anne
Du har fuldstændig ret

Hej Lea
Det er heller ikke hver måned, at jeg når 2 par. Jeg er også vild med den farve.

Anja sagde ...

Hold da op.. Hele 2 par sokker..
De er vild flotte dem til dig selv.
Næste mdr. skal jeg også prøve et andet mønster end bare det evige samme lige op og ned.
Jeg er knap færdig med mine februar sokker.. Men har da lige et par dage at rende på endnu.
Kan godt forstå du piller op når du kommer frem til at det ikke er dig..
KH Anja

Strikkeheksen sagde ...

Sådan er det bare en gang imellem - op med skidtet, hvis man ikke gider strikke det - der er så mange skønne projekter, der altid står i kø :-)

Dejlige sokker - strømpegarnet fra Netto præsenterer sig da aldeles nydeligt - flotte lange farveforløb og et skønt lille mønster. 2 par i februar, dét synes jeg også er godt gået :-)

Merete sagde ...

Hej Anja
Jeg er også glad for strømperne. Dejlige farverige.
Det går ikke så godt med strømperne i marts

Hej Lene
Det kan bare tag lang tid nogen gang, at tag beslutning om at et projekt skal opgives.
Jeg er også overrasket over, hvor flot farveforløbet er i garnet fra Netto

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...