mandag den 13. februar 2012

Plissé

Denne trøje har jeg strikket.

1(1)

Billedet er lånt her.

Jeg har strikket trøjen her i vinter fra Lene Holme Samsøe.

Den har været sjov at strikke, da den ene tråd er en lidt tyk uldtråd og den anden er en kid mohair. Man strikke skiftevis 4 pinde med den ene tråd og derefter den anden. Det giver en sjov effekt som minder om plissé.

Men jeg siger med det samme, den er ikke sjov at montere. Det er lidt af et arbejde, da striberne skal passe sammen.

Her er mine billeder

IMG_1408   IMG_1410   IMG_1411

Hvis man ser godt efter, så kan man godt se at ærmerne på mine billeder er lidt breddere end på den endelig model. Jeg strikkede nemlig ærmerne om, så det blev lidt smallere.

En fin og let trøje passer perfekt til foråret.

Design: Lene Holme Samøe for Permin

Garn: 3 nøgler Angel + 7 nøgler Madonna i farve 22 fra Permin

Pinde: Det kan jeg ikke huske

Str: M

Ny teknik: Ingen

Bemækninger: Sjov at strikke, men ikke så sjovt at montere

17 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den fin Merete, sådan en rigtig let og luftig forårssag :-) Kan godt forestille mig at monteringen kan være lidt af et pillearbejde - men resultatet er det værd :-)

ettej sagde ...

Den er da blevet flot.
Håber den er in når nu monteringen var lidt bøvlet! :-)

Pia sagde ...

Den er fin og anderledes end hvad man ellers ser. Tror gerne den har været lidt af et hade-monterings-arbejde. :-)

dqpage sagde ...

Den ser rigtig fin ud - og flot effekt med de striber.
Farven er også rigtig fin.
hilsen Mona

Anne sagde ...

Den er rigtig flot! Det er en fin effekt med tykke og tynde "striber"

Lis sagde ...

Den er bare flot. Lyser langt væk af forår og sommer.
Jeg er helt vild med striberne. Lyst tøj og cardiganen på, så er jeg klar til sol og sommer.

Kh. Lis

Helle : sagde ...

Skøn trøje du har strikket, sjov efekt med det tynde og og lidt tykkere garn.

Flot farve du har valgt til den.

Lona sagde ...

Sjov effekt, den der dejlig ud - og det er jo en flot farve (;o)

Eva sagde ...

Den er da vildt flot. Og foråret, - det kan bare komme an. Jeg er klar!

amstrik sagde ...

hej
den er super fin... og ja det kunne godt minde lidt noget der er plissert.. fed efekt.

Frujensensunikum sagde ...

Men hvor er den flot Merete en morsom effekt med de to så forskellige garner.

Kh Jane

Uldbegavet sagde ...

Den er nu blevet rigtig flot, så mon ikke det var monterings arbejdet værd.

Irene sagde ...

Spændende cardigan! Det er samme princip som Camomille-sjalet - skiftevis tyndt og tykt garn. Det giver en god effekt, synes jeg.

Merete sagde ...

Tusind tak for alle jeres kommentar. Det er ikke mig som har valgt farve, det er Lene. Jeg har heller ikke trøjen mere, da den er givet til firmaet. Og jeg får ikke strikket en til mig selv, så jeg ved ikke den er et hit, men den er flot.

Anja sagde ...

Hvor er det en sød trøje. Jeg kan godt lide effekten med tynd/tyk garn som camomille. Jeg har faktisk indkøbt garn til En nikko som jeg vil prøve at lave på denne måde og så som en vest.
KH Anja

Benedicte sagde ...

Skøn forårstrøje - jeg elsker farven. Men det er ærgerligt at den er så bøvlet at montere. Vi er en hel del der godt kan undvære den del af strikkeriet ;o)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den er rigtig fin - let og luftig til når det - en gang - bliver forår og sommer.

Håber min mail med tak for armbåndet er nået frem til dig ;o) Kunne ikke finde den mailadresse, jeg plejer at bruge til dig, så jeg brugte den, du har stående under strik til salg...

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...