fredag den 2. februar 2018

Nellie sjal af Mette Hvitved

Tilbage i november 2017 fik jeg mulighed for at teststrikke for Mette Hvitved. Hun skulle have teststrikket et meget smukt sjal.

Jeg fik opskriften til sendt for bestemte mig for at bruge lammeuld fra Camilla Vad. Jeg valgt farve 6S som hedder Lys Aqua. Jeg havde købt garnet, da Camilla holdt flytte udsalg. Rigtig mange talte meget positivt om garnet, så jeg købte for at prøve det af på et senere tidspunkt.

Nu lander der et projekt som passede perfekt til garnet. Så det blev fundet frem og jeg fik startet op på sjalet.

Sjalet er sjovt at strikke og opskriften er nem at følge. Så der var ingen problemer i at strikket. Sjalet er meget smukt og det strikkes på en anden led, end sjaler normalt gør.


nelliesjalnelliesjal1

Som det ses på billedet er der kun mønster på den ene halvdel af sjalet og den anden del består udelukkende af retriller.

Garnet bryder jeg mig ikke om at strikke med. Jeg synes det er hårdt at strikke med. Og det slider meget på mine finger der hvor det løber. Så det er desværre ikke et garn, jeg komme til at bruge meget. Men jeg må dog sige at effter vask, er det ok.

Sjalet er 190 cm langt og 81 cm bredt. Så det har en fin størrelse, kan bruges både som sjal og tørklæde.

Jeg har brugt 200 g garn.

nelliesjal2nelliesjal3

PS: Husk at mine billedet kan trykkes større.

7 kommentarer:

Mette sagde ...

Det er blevet så fint! Tak fordi du ville teste det :)

violykke sagde ...

Jeg kender faktisk ikke garnet, men smukt sjal.

Lona sagde ...

Det er så fint {;o)

Eva sagde ...

Det er et virkelig fint sjal i en skøn farve.

Strikkeglæde sagde ...

Tak for din anmeldelse af sjal og garn. Camilla Vad reklamerer jo meget for sit garn , men jeg har ikke så meget lyst til at købe et totalt ukendt garn på nettet. Så jeg venter til jeg render ind i det på en messe eller lignende. Jeg følger også Mette Hvitved og har set sjalet, måske er det dte jeg skal strikke af mit røde alpaka fra Frisenvang?

Chain of Yarn sagde ...

Det ser så smukt ud det sjal. Sikke det ansporer til at slå op til nyt. Hav en god weekend.

Strikkeheksen sagde ...

Smukt sjal, Merete - virkelig ærgerligt med garnet, jeg har aldrig strikket med Camilla Vads garn, så kender det ikke. Men sjalet er blevet så fint 😀

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...