onsdag den 10. januar 2018

Hæklet tæppe


Allerførst vil jeg sige tusind tak for den velkomst som jeg har fået af jer. Det er vildt at der stadigvæk er læser der ude bag skærmen. Men det giver mig bare endnu større lyst til at kommer igang med at blogge.

Så et det første projekt færdig her i 2018. et projekt som jeg startede på fredag den 24 november 2017. Jeg havde nemlig aldrig hæklet mønsteret C2C før, og jeg skulle lige have lidt hjælp til at komme igang. Og det fik jeg den 24/11 af Helle.

tæppe1

Det blev færdig i sidste uge, da vi holdt ferie i sommerhus. Det var rigtigt godt at kunne varme mig, samtidig med at jeg gjorde det færdigt. Igår blev det vasket og idag er det sendt til Mona, som jeg har hæklet det for. Det har vært super dejligt og let at hækle  og jeg er faktisk igang med et til. Bare i nogen andre farver. Her er et par billeder mere

tæppe2tæppe3

Tæppet har en rigtig god størrelse og passer lige til en lur på sofaen.

Opskriften kan findes hos Hobbii, nemlig her

Garnet der er brugt er også fra Hobii, nemlig det som hedder Tivoli, det er 100% acryl, men bar så blødt og lækkert..

Jeg vil afslutte hvert indlæg, der indeholder et færdig projekt, men en fakta boks.

Antal færdige projekter i henhold til strikkeløftet: 1

Der er brugt 1.130 g garn

Hæklepind nr. 5 til det hele

Måler 125 x 150 cm

4 kommentarer:

Pia sagde ...

Det er godt nok et flot og lækkert tæppe (trods det er acryl garn) og nogle rigtige fine farver sammen. Godt nytår iøvrigt..

Ellafanta sagde ...

Fint tæppe du hæklet

Eva sagde ...

Wow, sikke et flot tæppe. Jeg har selv prøvet det mønster, og det er rigtig sjovt at hækle det.

Strikkeheksen sagde ...

Så fine og lækre farver :-)

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...