mandag den 7. december 2015

Lidt der er færdig og lidt gaver

 

Det er ikke fordi der ikke strikkes, at der ikke kommer nogen blogindlæg. Men jeg har så mange ting igang, at det er svært at få noget færdigt.

Men det er lykkes mig at deltage i en KAL af Stephen West og har også strikket sjalet færdigt.

IMG_0886   IMG_0885

Det er jo altid spændende med Stephen West om hans design er flotte. Nogen af dem er super flotte og andre er ikke så flotte. Jeg deltog også for 2 år siden, og der var jeg ikke særlig tilfreds med resultatet. Jeg synes det var direkte grimt. Derfor var jeg lidt nervøs da jeg meldte mig til. Men jeg synes det er et rigtig flot sjal og det har nogen gode og flotte finesser. Jeg kan godt finde på at strikke det engang til.

Garnet har jeg købt af Bente Borgstrøm for nogen år siden. Det er håndfarvet og håndspundet, og er merinould og sheltlandsuld. Sjalet har en pæn størrelse og kan sagtens bruges som sjal.

Så har jeg fået lidt gaver:

IMG_0888

Denne lille bog af Marianne Østergaard, som er fyldt med opskrifter på pulsvarmer, huer og meget andet.

IMG_0893

Så harjeg fået dette sæt pinde fra KnitPro. Det er bare så flot og ikke 2 pinde er ens. KnitPro skriver selv om dem, at de er total candy for øjene. De er af acryl og er spidse. De har så en glattere overflade, end den almindelig acrylpinde. Så jeg er spændt på at strikke med dem.

9 kommentarer:

Madam Sand sagde ...

Spændende at deltage i sådant et fællesstrik - online? Det er en oplevelse, jeg har tilgode.
Det er altid dejligt med ny inspiration - og ikke mindst nyt værktøj. Det kan man altid bruge - og helst hvis det er bedre, end det man havde i forvejen.

Lona sagde ...

Sikke nogle fine gave - er pindene mere faste i det end de gamle akryl?
Mit sjal er også færdigt, tænker stadigvæk over om jeg kan lide det eller ej {;o)

Jette sagde ...

Det er da et af hans smukke sjaler du har lavet, og hvis vi tænker på det samme grimme sjal, kan ikke huske hvad det hed, det var der heldigvis en kollega der synes om, så kom jeg da af med det.

Strikkeheksen sagde ...

Det ser spændende ud det sjal - og lyder til, det er lækkert garn. Sig mig lige en gang - havde du ikke også lige bestilt en helt sæt Signature? Tror ikke, du kommer til at mangle strikkepinde foreløbig :-)

christunte sagde ...

Det er et flot sjal og rigtig dejlige farver!

Chain of Yarn sagde ...

Det lyder til at blive en spændende omgang teststrik på alle de nye pinde. He He god uge herfra.

Uldbegavet sagde ...

Det ser sjovt at være med i sådan et strikkeprojekt. Det ser ud til at blive et lækkert sjal.
Dejligt med nye strikkepinde.

Charlotte kaae sagde ...

Hold nu op - de pinde der, dem har jeg ikke - MÅ FLUKS have fat i dem :-)

Elsker dit sjal, du har bare valgt så smukke farver :-)

Mette G. sagde ...

Jeg har også strikket SW og er helt enig. Nogle er rigtigt fine andre.... Skønne gaver du har fået.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...