søndag den 2. oktober 2011

Fanø strikkefestival 2011

Så er jeg kommet hjem efter en uges ferie på Fanø. Jeg startede ferien med at deltage i Fanø strikkefestival. Det har været en oplevelser af de større, men jeg sidder tilbage med en underlige følelse af både skuffelse og glæde.

Jeg tog derover sammen med Anne, og jeg skulle deltage i 4 workshop. Jeg kan sige med det samme, at hvis jeg ikke havde deltaget i disse, så havde det været en skuffende oplevelse
.
Der var mange mennesker – alt for mange – på for lidt plads. Salgsboderne var stoppet ind på for lidt plads. Jeg kan ikke forstå at der ikke er nogen muligheder i Norby for at have nogle af boderne der. Alle salgsboderne var enten i forsamlingshuset eller i skolen i Sønderho. Der var ikke til at komme frem nogen af disse steder, man skulle masse sig frem, hvis, man skulle se bare lidt af det som der blev solgt.

Det kunne havde været super godt, hvis man havde fået udleveret et kort over øen. Der kunne så havde været indtegnet de steder, hvor der skete nogen. Så havde det været noget nemmere at finde rundt.

Jeg har ikke taget nogen stemningsbillder, da jeg glemte det.

Jeg omtaler mine workshops i et andet indlæg.

Men jeg fik da købt lidt med hjem, synes selv det er gode køb.

Det første sted, hvor vi kiggede ind var i Kunstladen. Som er et sjovt sted med tøj, brugskunst og garn.
Her købte jeg følgende

IMG_1360

400 G Tvinni I en udgået farve, den er stålblå – super flot. Den skal bruges til en Nostalgi af Annette Danielsen. Derfor er der også købt 50 g lime-grønt alpaca. Tvinnien var sadt ned til 1/2 pris.
Så kom vi en tur I Sønderho forsamlingshus og der købte jeg

IMG_1355

Hattedamer af Annette Danielsen blev købt uden I Kunstladen.

IMG_1357

Skønne keramik knapper. Jeg kan ikke huske navnet på sælgeren.

IMG_1359

Denne lille vest hæng på en gine, og så var jeg solgt på stedet. Den skulle bare med hjem. Jeg kan se rundt omkring I blogland, at den er et hit. Jeg har hørt at det skulle være Else Schjellerup der skulle være mester for modellen.

Om lørdagen tog vi en tur i Sønderho Skole sammen med Ditte. Det var ikke nemt at komme frem, så det var bare lige ind og kigge og så ud igen. Men der faldt lige et par ting ned i tasken.

IMG_1356

Kits fra Kastaniestrik.

IMG_1358

En meget smuk sjals-nål fra Birte Sahl. Hun havde også mange smukke keramik-knapper men det var svært at vælge. Så jeg købte ikke nogen knapper.

18 kommentarer:

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, der var mange mennesker omkring boderne på Fanø. Jeg fik heller ikke set halvdelen af det, jeg plejer at kigge på når jeg er til strikkefestival, dertil var trængslen for stor.
Der har vist heller aldrig været så mange mennesker før - så succes'en og den fantastiske oplevelse, jeg synes det er at være til strikkefestival, er vist i reel fare for at slå om i sin modsætning.
Men det Fanø-ske samvær mellem masser af strikke-entusiaster med stjerner i øjnene, garn i hænderne
og stor gensidig glæde er og bliver jeg meget glad for.
Og så muligheden for at gøre de mange lækre køb! Jeg er også vild med det stålfarvede twinny-garn, som jeg har strikket Camomille af. Desværre fik jeg ikke Else Shcjellerups vest med hjem, men heldigvis er det ikke for sent at få fat på den.

Lona sagde ...

Dejlige ting du har fået med hjem fra Fanø - øv at det ikke lige var det I (vi) håbede på (;o) Men heldigvis har vi en skøn weekend i sigte og den kan vi da heldigvis selv forme som vi har lyst til!!

Merete sagde ...

Hej Kirsten
Jeg læste at der var mellen 8.000 - 10.000 mennesker på Fanø i den weekend. Det er godt nok mange. Stemning var der ikke noget i vejen for.

Hej Lona
Som sagt jeg fik noget med hjem fra de forskellige workshops jeg deltog i. Måske vi skulle prøve uldfestivalen i Saltum?

Strikkefuglen sagde ...

Sikke dejlige ting du har med hjem, det tvinni garn gik lige min næse forbi, øvøv :-)
Jeg faldt også pladask for vesten og er igang med den.
Tror heller ikke at jeg fik set det hele i den mængde af mennesker, det var ikke til at komme hverken frem eller tilbage.
Forsår ikke at de ikke har flytte noget af det til Nordby????
God søndag
Majbritt

Merete sagde ...

Rigtig fine ting du har fået købt trods trængslen. Den vest bliver helt sikkert et hit.

Tine sagde ...

Jeg er fuldstændig enig, og har også skrevet om det på min blog :-)
Men for søren hvor var det dog et dejligt vejr og super hyggeligt at møde så mange andre garngale strikkende kvinder!
Ærgerligt at vi ikke stødte ind i hinanden, men der var nu rigtig mange jeg gerne ville have mødt.
Måske næste gang :-)

Merete sagde ...

Hej Majbritt
Jeg så godt vesten på din blog. Ærgeligt, at vi ikke kunne se det hele, på grund af plads mangel.

Hej Merete
Takker, ses fredag

Hej Tine
Der var også mange som jeg gerne ville have mødt, men jeg kom ikke så meget rundt, på grund af menneske mængden.
Jeg har læst dine kommentar på din blog.

Benedicte sagde ...

Jamen du fik da købt lidt trods alt, men du har ret; der var en forfærdelig trængsel. Jeg var afsted igen søndag over frokost og det hjalp gevaldigt. Da var der var god plads ved boderne (men jeg holdt mig på måtten alligevel).
Saltum er en rigtig god idé, den har jeg også luret på :-)

Merete sagde ...

Hej Ditte
Nået kom der med hjem.
Dejligt at du måske vil med til Saltum?

Helle : sagde ...

Hvor er det nogle skønne indkøb du har fået gjort, flotte knapper og sjals nål. Den vest er bare så flot, har set den rundt om.

Hav en dejlig dag.

Uldbegavet sagde ...

Sikke lækre ting, du har fået købt og halv pris på Tvinni, ikke dårligt.
Ærgeligt, at det var så trangt. Måske kom der flere, end man havde kalkuleret med. Håber det bliver bedre næste år.

Penille Hjortnæs sagde ...

Hej Merete
Er Annette Danielsens bog "Hatte damer" noget ved?
Knus Penille

P.S. Hvis I skal til saltum kan I slå vejen forbi Ålbæk - der er ikke så langt - jeg giver kaffe...

Merete sagde ...

Hej Helle
Sjals-nålen er bare så smuk. Vesten bliver et hit

Hej Uldbegavet
Jeg læste i Fanø nyt, at der var kommet mange flere end man havde forventet. De skrev også at det kunne ikke bliver større nu, for der er simpelhen ikke plads til flere .

Hej Moster Nulle
"Hatte damer" er der bestemt noget ved. Mange super opskrifter til en billig pris nemlig kr. 100. Jeg skal huske det med kaffen.

Strikkeheksen sagde ...

Sikke dejlige, dejlige ting, du har fået med hjem og Birthe Sahls sjalsnåle er bare så fine :-)

En skam, at jeg ikke fik hilst på dig!

Unknown sagde ...

Kære Merete
Jeg var også på Fanø - det skriver jeg snart om på min nye blog http://englegarn.blogspot.com/, som du er velkommen til at besøge.

Jeg har også snart nyt til teststrikning - skriver i min efterårsferie når jeg har lidt bedre tid.

Bedste hilsner Pernille

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Jeg er sikker på at på et tidspunkt får vi hilst på hinanden.

Hej Pernille
Det vil jeg straks læse og jeg glæder mig til at hører fra dig.

dqpage sagde ...

Det var bare nogle rigtig skønne ting du fik købt på Fanø. Især er jeg vild med brochen af Birte Sahl - og tvinni garn på tilbud ville jeg heller ikke kunne stå for.
spændende !
mvh Mona

Merete sagde ...

Hej Mona
den broche er bare så flot i virkeligheden

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...