fredag den 10. juni 2011

Et babysvøb/tæppe

er jeg blevet færdig med. Jeg har været lidt længe om det, men det har været sjovt at strikke. Midterfeltet er strikket først og der efter er kanterne strikket. Hver side af kanten er strikket for sig selv, og så er hjørnerne syet sammen.

004      005

Jeg har valgt at strikke det i strømpegarn fra Arwetta og med dobbelt garn. Så det er tykt og tungt, men  på den gode måde. Efter vaske er det dejligt blødt. Når der strikkes med dobbelt garn, så skal der passes på at begge tråde kommer med i hele arbejdet.

Opskriften er fra Hjemmet nr. 3 2011. Opskriften findes også her
http://www.hjemmet.dk/haandarbejde/Strik/Strik-et-smukt-babysvob/


007

Her et nærbillede af kanten og midterfeltet.

Svøbet bliver sat til salg I min skattekiste I løbet af pinsen. Så det kan købes.

Design: Hanne Bendix og Permin

Garn: Arwetta strømpe garn, hvid

Forbrug: 550 g

Pinde: Knit-Pro str. 4,5

Str: 1m x 1 m

Ny teknik: Ingen

Bemækninger: Ingen

Opsparing: . Kr. 220

17 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Hvor er det flot Merete :)

Lona sagde ...

nøj hvor er det bare flot! Heldig er en baby der får lov til at putte sig i det (;o)

Merete sagde ...

Hej Citronmoster
Takker for roserne

Hej Lona
Jeg synes også det er vildt flot.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Hej Merete
Hvor ser dit babysvøb lækkert ud.
Det er lige røget på min to-do liste. Jeg skal nemlig være farmor til efteråret ;-)
Arwetta lyder som et godt valg.
/Annie

Pia sagde ...

Det er et meget smukt tæppe.

Min hverdag som pensionist sagde ...

Wauw, hvor er det flot.
Kh. Majbrit:)

Eva sagde ...

Det er godt nok blevet flot.

Merete sagde ...

Hej Annie
Jeg vælger altid Arwetta til svøb, da det kan vaskes i maskinen.

Hej Pia, Majbrit og Eva
Takker for roserne

Hygge-Strik sagde ...

Det er så fantastisk smukt, jeg syntes ikke det gør noget, at det er lidt tungt, når det er til et tæppe. Meget smukt mønster.

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er det bare et smukt svøb - Arvetta er en dejlig anvendelig garn.

Og så må jeg udtrykke min største beundring for dit arbejde med den helt igennem vidunderlige dåbskjole....Strik når det er flottest.

God pinse

Kh Jane

Diktesoph sagde ...

Hvor er det flot!
Det ligner næsten "det royale svøb".

Merete sagde ...

Hej
Takker for roserne

Bente B sagde ...

Så mangler du vist lige at strikke eet i str dobbeltseng fnis...

det der med opsparet garn /kr... ?? gider du lige forklare det ?? Måske kan andre bruge ideen ??

Merete sagde ...

Hej Bente
Det med opsparing går ud på, at for hver 50 g garn jeg strikke op, så kommer der 20 kr. i sparegrisen. Så har jeg penge til at snolde garn når jeg skal til Fanø og på webstrikkernes strikkefestival.

Anonym sagde ...

Hej Merete.
Hvor er det super flot ..åhe om jeg havde tid , ha ha har lige en del andet men det er kommet under to doo..
Knus Hanne

Merete sagde ...

Hej Hanne
Må ikke vi alle kunne brug flere timer i døgnet?

Hyggestrikkeren ;) sagde ...

Ej, dette tæppe/svøb synes jeg er rigtig flot!

Men desværre virker linket ikke her hos mig :(( øv!

Har du stadig opskriften? Hvis så, vil du godt sende den til mig på torunn45@hotmail.com?

På forhånd tak :))

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...