søndag den 7. januar 2018

Glædelig bag jul og godt nytår

Det vil jeg ønske til alle jer, som måske læser med her, når jeg udgiver et nyt indlæg?

Jeg har gået et par måneder og tænkt over, at jeg mangler et sted at holde styr på hvad jeg strikker i løbet af året. Det har jeg manglet i det sidste stykke tid, hvor jeg ikke har blogget. Så nu skal jeg have gang i bloggen igen, da jeg synes det er sjovt at kunne se hvad jeg har strikket når året er omme. Jeg kan også godt lide at kigge/læse med hos andre, der er meget inspiration at hente.

Jeg har set på instegram at der er mange som har gang i strikkeløfter for 2018. Det vil jeg også gerne.


Så mit strikkeløfte for 2018 er:

Da jeg har rigtigt meget garn på lager, så skal jeg se om jeg ikke kan begrænse mit indkøb til eget brug. Så derfor, må jeg kun købe garn til et projekt, når jeg har afsluttet 10 projekter. Det er lige meget om der er tale om ufoér eller nye projekter. Det er også lige meget om der er tale om projekter til mig selv, teststrik eller strik for andre. Alt tæller med. Jeg håber så det kan afholde mig fra at købe garn i tide og utide. Jeg må gerne købe opskrifter o.v.s.

Jeg har så også et andet løfte som jeg gerne vil holde, og det har ikke noget med strik at gøre. Hver måned sætter jeg mig et mål og for januar er det:

At jeg ikke må bruge penge til andet en hvad vi skal have at spise. For jeg synes nogen gang at det er for nemt at købe og købe , når jeg synes at der mangler noget. Og så ender det tit bare med ikke at blive brugt. Indtil videre er det gået over alt for ventning. Så må tiden vise om det kan lade sig gøre resten af januar.


Jeg vil stoppe for denne gang, men jeg vender tilbage, da jeg har en del projekter som jeg gerne vil vise jer.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt nytår, Merete. Dejligt du er tilbage. Hilsen Joan

Lykke Thomsen sagde ...

Det er et godt løfte du har for 2018, jeg har praktiseret det i. 6 mdr. nu, og det virker. Jeg nå se og kikke men ikke købe. Det er dejligt for mig, at gå ud og prøve nyt tøj, for bare at hænge det tilbage igen. Mit garnlager har jeg strikket ned til det halve i 2017, og det var stort. Jeg har også glædet en anden med noget garn, det er også ok. God kamp.

violykke sagde ...

Jeg har også lavet et løft om ikke at overkøbe, det gælder ikke kun mad, i det hele taget. Som dig skal der også bloggen mere i dette år.

Janne Jacobsen sagde ...

Hyggeligt at du puster liv i bloggen. Jeg mener som du at bloggen er perfekt som strikkedagbog. I øvrigt deler jeg også din interesse for slægtsforskning.

Eva sagde ...

Skønt med nytårsforsæt. Og garnlagre har vi vist alle forståelse for, at der skal bruges af. Spændende at følge med i din årsproduktion. Jeg har et album på facebook, hvor jeg har min produktion samlet, og det er nemlig meget sjovt at kigge tilbage.

Strikkeheksen sagde ...

Hej Merete - det er lige præcis sådan jeg også bruger bloggen - jeg kan slet ikke undvære mine faktabokse som jeg hele tiden vender tilbage til ☺ lyder som fornuftige strikkeløfter 😀

Strikkeglæde sagde ...

Godt nytår!
Gode løfter, som jeg også praktiserer i det stille. Jeg synes måske også at vi har hvad vi har brug for.
Til gengæld er jeg glad for at du er tilbage og glæder mig til at følge med. Jeg har også haft overvejelser omkring bloggen, men jeg kan ikek slippe bloggen selvom der kommer mindre på den. Jeg har også information om mit strik på Ravelry, hvor alt garn bliver stashed og alle projekter oprettet. Det er så hyggeligt.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...