søndag den 15. december 2013

FO 13/2013

Hvis jeg skal når at vise alle mine færdige projekter inden den 31712 2013, så må jeg heller komme igang.

Jeg starter med det sidste som jeg er blevet færdig med. Nemlig denne sweater

IMG_0318

Den har jeg strikket for min niece, som har brugt den som julegave til sin ridelærer. Lise som ridelæren hedder, gør så mange ting for de unge piger som går til ridning hos hende. Så min niece synes at hun skulle have en særlig gave. Vi blev enige om at hun skulle have sig en trøje, som kan bruges i stalden.

Jeg valgte denne med heste på, da jeg synes det passer perfekt til modtageren. Den er strikket i 1-tråd plade garn. Så der er strikket med låse håndled for at garnet ikke skulle knække. Da trøjen var lidt til den store side, som kom den en tur i tørretumbleren. Og det blev den bare så lækker af. Super blæd og så vejer den inden ting. Jeg har brugt under 300 g garn. Så let og luftig. Jeg overvejer at strikke en til mig selv, bare med hunde på i stedet.

Inden fakta boks denne gang.

UPDATE: opskriften er fra Istex og kan købes her. Kan fortælle at den bragte glæde, og blev taget i brug med det samme.

11 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Den er godt nok flot din sweater, kan godt forstå du selv må have een også. Hvor finder man mønsteret

dqpage sagde ...

Flot sweater. Er den fra Læsø Uldstue eller Istex ? eller inspireret herfra ..? den må være uovertruffen for enhver hesteven :o)

Pia sagde ...

Hvor er den flot og det er en smuk tanke sådan at glæde ridelæren. Håber hun blev glad for den.

christunte sagde ...

Hvor er den flot! Heldige, heldige ridelærer!

Madame sagde ...

Sikke en flot sweater - helt perfekt til en ridelærer.

Strikkeheksen sagde ...

Den er da bare perfekt til en ridelærer :-) Og så må den gøre god gavn i en kold stald :-)

Penille Hjortnæs sagde ...

Super flot!!!

Penille Hjortnæs sagde ...

Opskriften findes i øvrigt ganske gratis lige her: http://www.istex.is/Files/Skra_0038178.pdf
(Den er på engelsk...)

Lona sagde ...

Nøj hvor er den flot!! Og passer da prik i øjet!! Dejlig gave!

Madam Munch sagde ...

Hold da op en flot gave til ridelæreren. Hun må være rørt til tårer.

Benedicte sagde ...

Sikken en god ide. Den er superflot, den kan Lise da ikke stå for :-)

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...