mandag den 11. april 2011

Violer og Daisi

Først et billed af de skønne violer som lige nu står i vores græsplæne. Det gør at jeg ikke nænner at rive grene og blade sammen på græsplænen, lige nu. Jeg venter til violerne ikke blomstre mere. Det er en skøn farve de har.

004

Jeg har strikket 3 ens sjaler på bestilling. De er strikket i håndspundet garn. Garnet er mohair og merinould. Så det har været meget loddent at strikke med. Nogen gange har det også været helt elektrisk. Jeg synes mønsteret er smukt og meget enkel.

Hvis man på Ravelry søger på Daisy shawl, så  fremgår det at der skulle have været en strikket kant på det. Men det vil modtageren ikke have. Hun hækler selv en kant og det er også meget pænt. Jeg skal helt sikkert selv have et Daisies shawl, da det er dejligt stort og bare super flot.

Jeg har hverken vasket eller blokket dem, det for ejeren selv lov til.

001    002

Så et nær-billed af mønsteret.

003

Design: Daisies Shawl fra Heirloom Knitting
Garn: Håndspundet mohair og merinould
Forbrug: 500 g til alle  3 sjaler
Pinde: Knitpro 5,5
Ny teknik: Ingen
Bemækninger: Det er super nemt at strikke og man lærer hurtig mønsteret udad. Så det tager ikke så lang tid at strikke et.
Opsparing: .kr.200.

12 kommentarer:

Helle : sagde ...

Det er et rigtig flot sjal og det ser også noget skønt og blødt ud. Py ha det må da være lidt af en omgang med 3 sjaler ens lige i rap ! jeg tager hatten af ;-)

Merete sagde ...

Hej Helle
De er meget bløde og og super lækre. De er ikke strikket lige i rap, der har været andet strik ind imellem.

Pia sagde ...

Det er et flot mønster og de ser dejlige bløde ud.

Camilla sagde ...

Hej Merete.
Hvor er de dog flotte, vildt at du har strikket tre af dem!! Godt gået :-)

Merete sagde ...

Hej Pia
Super bløde er de

Hej Camilla
Jeps 3 stk. Men der går lige et stykke tid, inden jeg får strikket et til mig selv.

Anne sagde ...

Hold da helt op - tre af slagsen. Jeg er imponeret :-)

Merete sagde ...

Hej Anne
De er hurtige at strikke.

Benedicte sagde ...

Du er da "tosset" Merete: Tre ens sjaler - ja jeg var gået i stå ti pinde inde i nummer to! Men fine er de, så jeg er sikker på at modtageren bliver stjerneglad :-)
Rigtig god påske til dig!

Merete sagde ...

Hej Ditte
Man har lov til at være lidt tosset. Men de er super fine.

Emmy sagde ...

Tre flotte sjaler i et smukt mønster. Jeg håber du får tid til at strikke et til dig selv:O)

Bente B sagde ...

det håndspundne, det er da ikke "mit" ?? eller ?

Merete sagde ...

Hej Emmy
I øjeblikket bliver det ikke meget til mig selv. Men jeg håber fra næste weekend af, at der bliver mere tid til det.

Hej Bente
Nej det er ikke dit.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...