lørdag den 12. februar 2011

De sidste gaver og lidt strik

skal det handle om i dette indlæg.                                                         

Fra Kreativsiden´s fødselsdagsgruppe manglede jeg en gave fra Piam. Den kom igår og sikke en gave. En lille toilette taske, som hun selv har syet, i en flot lyserød farve. Den vil så ikke blive brugt som toilettaske her, men til at det jeg ikke kan undværer i min strikkekurv. Der var også en lille bøtte creme, som kan bruges til meget. Duften er helt vidunderlig.

Fra Anni, som er hønemor på kreativsiden, kom der 3 bøtter med karameller fra Bormholm.Det er noget af min ynglingsslik, de smager skønt. Der udover en bunke gamle opskrifter på babytøj. De er fra Hjertegarn, men er engelske og hedder Peter Pan. Der er oversættelser med til alle opskrifterne.

Tusind tak for gaverne til jer begge.

003       004

Så skal der også være  plads til lidt strik.

På Kreativsiden strikker vi til Mødrehjælpen I Århus. Jeg har strikket dette lille sæt I str. 3 mdr. Det brune var en rest strømpegarn jeg havde. Det råhvide er strømpegarn fra Garnstudio. Opskrifterne er også fra Garnstudio. Der er brugt ialt 143 g.

001

På Kreativsiden er der en pige som har født en lille pige alt for tidligt. Hun ville gerne have nogen strømper,som kunne lune den lillepiges fødder. Så der blev fluks strikket 2 par.Det råhvide er strikket I Fabel fra Garnstudio. De røde er lidt større og er strikket I strømpegarn fra Regia. Der er ialt brugt 20 g garn til de små strømper.Jeg har lagt en almindelig kugepen ved siden af, så kan I se hvor små de er.

004       007

Så har Christine sat gang i er projket for, for tidlige børn på Cuba. Der  skal strikkes ialt 1000 små huer til de små børn. Men du kan læse mere om det her. Jeg vil strikker  huer ind imellem, da de er hurtige at strikke. Jeg har igen lagt en almindelig kuglepen ved siden af. Huerne er strikket  i bomuld, og der er brugt 34 g, til disse 3 huer.

I sparebøssen kan jeg lægge kr. 80, for at have brugt 194 garn.

2 kommentarer:

Camilla sagde ...

Hvor er du dog fantastisk, sikke mange dejlige ting du laver af ren godhed!! Og sikke nogle små sokker.... det er næsten ikke til at bære. Min nevø vejede 550g da han blev født, så jeg ved hvor bitte små de er, men i dag bliver han 15 og er både den smukkeste og dygtigste i klassen, så de skal nok klare det uden mén.

Merete sagde ...

Hej Camilla
Tusind tak for din kommentar

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...