tirsdag den 24. august 2010

Björk

er en skøn trøje til piger som jeg har teststrikket for Rasmilla.
005
Den er strikket i Rasmilla´s luksus garn som er 1 tråd uld og 1 tråd silke. Blandingsforholdet er 70% uld og 30% silke. Det er super skønt at strikke med, og efter vask er det en drøm at have på kroppen. Det bliver virkelig blødt og lækkert.
Trøjen har mange lækre detajler som kanterne, som består af smukke snoninger og kraven er også vild. Farven min er strikket i er mørkelilia, som ikke kommer til sin ret på billedet.
Jeg har strikket den i str. 10/12 år og min niece på 10 har fået den.
Trøjen kræver heller ikke nogen sammen sygning. Kun nogen ende som skal hæftes.

Her lidt flere billeder. Trøjen er ikke skæv, bare skævt knappet.
001 003
002
Nu krydser jeg finger for at Rasmilla laver den til os voksne piger også. Ellers må jeg selv i gang med regnemaskinen.

21 kommentarer:

Annette sagde ...

Virkelig flot trøje - håber også den kommer som voksenmodel... fine detaljer har jeg set på billederne... Sanne har gjort det iigen...

Merete sagde ...

Hej Annette
Så er vi 2 som krydser vores finger.
Og ja, Sanne har gjort det igen.

Eva sagde ...

Lækker trøje. Jeg er vild med kraven, så jeg krydser også!

Merete sagde ...

Hej Eva
Kraven er også yndig, men skal være breddere end på min model.

Irene sagde ...

Hvor er den fin! Håber da også den kommer som voksenmodel:-)

Min hverdag som pensionist sagde ...

Super lækker trøje ;O))

Merete sagde ...

Hej Irene
Tak for roserne. Sikke et press, vi lægger på Sanne.

Hej Momsestrik
Fuldstædig enig.

Fru Kahr sagde ...

Fine detaljer:-)

Merete sagde ...

Hej Fru Kahr
De er ret fine

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Björk er rigtig flot i lilla også ! Jeg har haft fornøjelse af at teststrikke et par af de mindre størrelser, og modellen er altså bare så fin.

Merete sagde ...

Hej Tina
Kan kun give dig ret. Regnede også med at du var teststrikker på denne.

Anita Tørmoen sagde ...

Den var kjemeflott:) Nydelig mønster på armer og hals.

Anne sagde ...

Flot trøje - og flot fotomodel ;-)

Strikkeheksen sagde ...

Det er en meget, meget sød model - enkel, men med smukke detaljer, der kan holde én til ilden :-)

Uld og silke er en af min yndlingsblandinger - men jeg har endnu ikke prøvet noget garn fra Rasmilla - det må vist på ønskesedlen :-)

Merete sagde ...

En rigtig fin trøje. Den kunne jeg da godt tænke mig at strikke til mig selv (ligesom mange andre!)

Anja sagde ...

Ej en vild lækker trøje du har fået strikket.
Kunne også godt bruge en trøje i voksenmodel. Jeg fryser altid..
Vi ses snart
Knus Anja

Merete sagde ...

Hej Ulla-Bella
Kan kun give dig ret. Det er super nemt at strikke

Hej Anne
Du kender jo modellen

Hej Strikkeheks
Du må prøve Rasmilla´s garn, det er lækkert.

Hej Merete
Mon ikke der er håb jo flere vi er.

Hej Anja
Ja, den er lækker. Og nem at lave større, hvis Sanne ikke gør det.

Emmy sagde ...

Hvor er det en fin lille pigemodel i en skøn farve :))

Merete sagde ...

Hej Emmy
Ja, den er bare så fin

Lona sagde ...

Den er bare så flot og rigtig sød til Rikke!

Merete sagde ...

Hej Lona
Takker og ja den er rigtig god til Rikke.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...