lørdag den 13. februar 2010

Noget varmt til halsen

skal der til i denne kolde tid. Igen i nat er der faldet ca. 5 cm sne, så det er bare så glat derude her til morgen. Men Tor og jeg er kommet hele hjem igen, efter morgen turen.

Jeg har fået strikket flere halsvarmer, efter mønsteret til poinsettia. Den er super nem at strikke og nem at gøre større eller mindre. Mønsteret er deligt med 10.

De 2 første er strikket i Alpaca Silk fra Hjertegarn. Det er dejligt blødt og lækkert, men ikke helt nemt at strikke af. Det skyldes at garnet gerne vil dele sig.

Picture 451

Min niece ville også gerne have en, så her brugte jeg 60 masker. Den er strikket i Nimbus fra Zitron som er 100% maerinould. Så den er super blød og lækker. Hun er glad for den, selv om hun ser sur ud.

Picture 444

Så har jeg strikket en rød fisk med blonde. Opskriften har jeg fået af Karen-Ditte. Den er super nem og hurtig at strikke. Jeg synes at den blev for kompakt i dobbelt garn, så jeg har strikket den i enkel tråd Arwetta.

Den kan sætte på flere måder.

 Picture 449 Picture 446

7 kommentarer:

Merete sagde ...

Prøve

Irene sagde ...

Den Poinsetta er altså bare så flot! Den må jeg prøve på et tidspunkt. Og den røde "fisk" er da noget af det smukkeste.....

Merete sagde ...

Hej Irene
Det er bare at klø på, de er begge hurtig strikket.
Merete

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det lækre ting, du har fået lavet og jeg skal love for, der er behov i denne kulde :-)

Det er utroligt så forskellige de virker (Poinsetta)alt efter garnvalg - de to første virker helt kniplingsagtige, medens niecens er rigtig "sej" :-)

Den klare røde er en af mine yndlingsfarver, så jeg faldt pladask for fisken, hvor er den smuk :-) Minder mig om, at jeg aldrig fik mailet til Karen-Ditte efter opskriften - pyh det er svært at holde fokus med al den inspiration i blogland :-)

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Det er nemlig utrolige så forskellige de halsdisser er. Jeg er ikke færdig med den opskrift endnu, der kommer flere
Merete

Unknown sagde ...

Jeg er vild med din røde fisk - sejt look.

Merete sagde ...

Hej Karen-Ditte
Takker

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...