tirsdag den 29. december 2009

Strømper

som er meget lange, har jeg strikket for Rie. De er bare for lækre og jeg må selv have et par. De må bare være super gode til lange støvler. Det er denne model fra Drops, der er tale om. Foden er strikket af Hjerte Sock 4 som er strømpegarn fra Hjeretgarn. Skaftet er strikket af Hjerte Cashmere som også er fra Hjertegarn. Så de er bare så bløde, at det ikke kan beskrives.  De er 56 cm lange i selv skaftet, så de når op over knæet. De

Picture 227

Så har jeg også fået strikket et lille tørklæde/sjal af en rest garn jeg havde. De er håndfarvet 100% merinould, så det er blødt og lækkert. Mønster hedder The Trinity Shawletter og findes her. Det er super nemt og hurtig at strikke. Jeg har brugt 100 g. Mønsteret kan strikkes på flere måder.

Picture 154 

Picture 155

8 kommentarer:

Jane sagde ...

Superlækre lange strømper!

Sjalet er utrolig fint. Jeg har været inde og se på opskriften flere gange og regner med der kommer et par sjaler ud af det i "vores" sjalsprojekt 2010, uhh hvor jeg glæder mig til at komme i gang.

Strikkeheksen sagde ...

Først: Sikken en dejlig bog, jeg har også overvejet at udforske de norske mønstre.
Dernæst: Sikke nogle skønne ting, du har fået lavet - det er næsten forkert at fremhæve noget fremfor andet, fordi det hele ser så dejligt ud, men tørklædet i kunstgarn er meget, meget smukt med de fine mønstre :-)
Godt nytår

Merete sagde ...

Hej Jane
Når borten er strikket, så er det rent tv-strik for resten.

Hej Strikkeheks
Tusind tak for roserne
Merete

Irene sagde ...

Smukke ting du har fået lavet! De lange strømper ser rigtig lækre ud. Godt nytår!

Pia sagde ...

Hvor er de flotte, de strømper. Her er "skankerne" vist for brede til sådan et par. :-) Smukt trinity du har lavet. Tak for linket, det skal der kigges nærmere på. Godt nytår.

Merete sagde ...

Hej Irene
Takker for roserne

Hej Pia
Netop disse strømper kan godt bruges selvom man ikke har det smallest "skanker". De giver sig nemlig i bredden.
Merete

Marianne sagde ...

Skønne sager. Datteren råber også på de lange sokker og mon ikke jeg skulle til at komme igang. Du og din familie ønskes et godt og lykkebringende Nytår...

Merete sagde ...

Hej Marianne
Det er bare igang med strømper til Mille. De er sjove at strikke.
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...