mandag den 8. juni 2009

Nye strikkebøger

Da jeg kom hjem idag, så lå der 2 nye strikkebøger i postkassen. Jeg bestilte dem i sidste uge, men regnede ikke med at få dem før sidst på ugen.

Den ene af bøger udkommer først den 13. juni 2009, men den lå i min post kasse idag.

De 2 bøger er

Strikketøj af Helga Isager

Blød begyndelse af May B Langhelle

Blød begyndelse er fuld af opskrifter på babytøj, der er i alt 40 opskrifter som passer i størrelse fra nyfødt til 1 år. Den ene ting mere lækker end den næste. En super bog.

 

Picture 3451

Strikketøj af Helga Isager har jeg set frem til. Der er tale om en strikkebog som er inspireret af moden i det 20.århundrede. Der er en opskrift for hvor årti for perioden 1900 – 2000.

Der er alt fra trøjer, kjoler, halstørklæder, hatter, børnetøj. Det eneste som mangler er herrestrik. Det er lidt ærgeligt. Men der er mange forskellige bud, nogen kan bruges andre ikke.

Men for hvert årti, er der en beskrivelse af årtiet og det er super godt.

Picture 3452

Dette er et billed fra bogen, og det er opskrifterne som repræsenter 1970´erne. Jeg er vild med børnetrøjen. Den skal helt sikkert strikkes i løbet af efteråret.

Men nu vil jeg bruge aften til at kigge nærmere på de 2 bøger.

2 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Den børnetrøje er jeg også vild med. Hvilke størrelser er den i? Jeg gider ikke bruge penge på bogen hvis den ikke går op i den størrelse jeg skal bruge...

Og hvor er dit sjal flot! Jeg ærger mig helt over at jeg har solgt det nøgle jeg havde i den farve ;-)

Merete sagde ...

Hej Britta
Trøjen til børn er i størrelse 1/2 - 4,5 år.
Takker for roserne vedr. sjalet.
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...