onsdag den 30. juli 2008

Lyseblå tunika

Jeg har for engangs skyld strikket en trøje til mig selv. Jeg faldt for tunikaen, da opskriften var i Hjemmet i uge 24. Den er strikket i CottonBaby fra Gepard Garn.

Undervejs var jeg ved at give op, jeg synes det ville blive noget værre slaske værk. Jeg forventede ikke at blive tilfreds, men jeg kunne evt. give den væk.

Så i mandags blev den færdig og derefter en tur i vaskemaskinen. Den fik 40 grader i ca. 2 timer.
Den tørrede i solen på 2 timer.

Her ses det færdige resultat.

Den har virkelig samlet sig meget efter vask, og jeg er super tilfreds. Den kommer til at hænge på mig, når vejret ikke er så varmt mere. Den har 3/4 ærmer, og det er første gang at jeg er tilfreds med den længde. Ellers er jeg mere til hel ærmer.

Jeg har brugt lidt over 7 nøgler.

17 kommentarer:

Tine sagde ...

Hvor er den da bare blevet sød.
Jeg kan godt forstå at du er tilfreds.
Nogen gange kan heldigvis blive positivt overrasket, når tingene er blevet vasket og tørret :-)

Merete sagde ...

Hej Tine
Jeg glemmer bare at nogen gang kan srikkede ting godt ændre sig i vask. Denne gang tild et bedre.
Merete

Jane sagde ...

Hvor er den da flot. det må ha´ været noget af et arbejde med alle de hulmønstre. Godt den blev bedre efter vask.
Toppen fra sidste indlæg kan jeg også rigtig godt li´ og har selv lidt kig på den til niecen, men blev frygtelig i tvivl da jeg læste opskriften. Der var noget med at ærmerne skal rynkes til og så tænkte jeg straks at det kan jeg ikke finde ud af. jeg opgir al for let:-( men måske det slet ikke er så svært endda??

Merete sagde ...

Hej
Det tog også lidt tid med den lyseblå tunika, den er strikket på pinde 2,75. Så lidt over 4 uger.
Trøjen med vingeærmer skal duikke være nervøs over. Jeg samlede masker op til ærmer og strikkede den direkte på toppen. Det betyder at mønsteret her er vendt om, men hvem kan se det.
Merete

Jane sagde ...

Det er da en genial løsning Merete og som du siger så er der jo ingen der lægger mærke til det. Min niece på 1½ år gør da ihvertfald ikke;-)

Merete sagde ...

Hej
Jeg hader montering, derfor finder jeg nogen gange på andre løsninger.
Merete

Irene sagde ...

Den er superfin din hulmønstrede bluse/tunika.

Gertrud Holt Overgaard sagde ...

Virkelig flot arbejde og smukt resultat.
Til lykke med den.
Gertrud.

Merete sagde ...

Hej Irene og Gertrud
Tusind tak for jeres kommentar.
Merete

Strikkeheksen sagde ...

Den er så lækker. Helt blondeagtig i fremtoningen. Den må blive et hit!

Er den strikket på en tre´er?

Merete sagde ...

Hej Strikkeheksen
Den er strikket på 2,75. Jeg glæder mig også til at det bliver vejr til at have den på.
Merete

Maggan sagde ...

Meen Merete! Va snygg den var!!! Kanonfin! Verkligen ett mönster i min smak ;)
Grattis till att du fått den färdig!!

Merete sagde ...

Hej Maggan
Tusind tak for din kommentar.

Merete

Unknown sagde ...

Den er blevet rigtig flot og jeg kan godt se, at det lige er sådan en som må på igen og igen og igen....

Merete sagde ...

Hej Pia
Du har ganske ret

Merete

Jette sagde ...

Sikke et stort arbejde du har lavet og dejligt at du er tilfreds med den, og hvor har du lavet mange flotte ting, har lige kigget i dit album....

Merete sagde ...

Hej Jette
Tusind tak for din kommentar.
God søndag

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...