tirsdag den 29. december 2009

Julegaver

har jeg strikket en stribe af, både som jeg selv skulle bruge som gaver og som andre skulle bruge som gaver.

Picture 127 Picture 129

Det første er et sjal som jeg har strikket for en anden person mod betaling. Det er denne model fra Drops. Det er strikket i 1 tråd tynd mohair og 1 tråd arwetta strømpegarn. Det blev bare som blødt og lækkert. Det falder godt, da det vejer lidt. Farven er forkert på billederne, men der er vårgrønt. Jeg har desværre ikke vejet det, så jeg kan ikke huske hvor meget garn der er brugt. Men mit sjal er længere end det på Drops side.

Picture 135

Så fik jeg strikket et halstørklæde som endte med at blive meget smukt. Jeg har brugt 1 nøgle Kunstgarn fra Hjertegarn = 100 g. Mønsteret er igen fra Drops, nemlig dette. Ifølge opskriften skal man strikke tørklædet fra midten af, og så hver side for sig. Men jeg er bare startet i den ene ende og strikket derud til der ikke var mere garn.

Picture 136

Picture 137

Disse pulsvarmere er strikket i Tynd alpakka fra Den Store Alpakka, der er brugt 50g. De er super bløde og ret fede at have på. Men som det ses, så var de for store til mig. Derfor er de brugt som julegave. Opskriften er Blackrose fra Knitty. Mønsteret kan også bruges til strømper.

Picture 195

Picture 197

Til sidste en hue som min far har fået i julegave. Den er strikket i Limonegarn fra Brugsen. Det er 100% uld og der er brugt 150g. Opskriften er denne fra Drops. Oprindelig en hue til drenge, men jeg valgte noget tykkere garn og nogen tykkere pinde. Vupti, så er der en hue som en voksen kan passe. Jeg er meget tilfreds med huen, og der skal helt sikkert strikkes flere, da den er super nem at strikke.

4 kommentarer:

Jane sagde ...

Hvor har du altså lavet mange smukke ting. Jeg kan rigtig godt li´ tørklædet du har strikket i kunstgarn.

Merete sagde ...

Hej Jane
Det tørklæde blev også så flot.
Merete

Merete sagde ...

Du har rigtig fået strikket nogle flotte julegaver. Det må være lækkert at få julegave fra dig.

Merete sagde ...

Hej Merete
Det håber jeg også at modtagerene synes. Men det ved jeg, at de gør
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...