tirsdag den 13. maj 2014

Hemlis

 

Idag kom den sidste pakke fra min hemlis.

IMG_0533

Min hemlis var Boel Burman som har denne blog.

I pakken var der dette

IMG_0534

 

Håndfarvet strømpegarn, som jeg glæder mig til at strikke af og 1 bundt håndfarvet babyalpacca.

Jeg vil hermed sige tusind tak til Boel for de skønne gaver som du har sendt til mig.

torsdag den 1. maj 2014

Ellas garn

har jeg besøgt idag. Vi holder ferie i øjeblikket ved Ærtebjerg som ligger ved Grevinge i Odsherred.

Vejret kan vi ikke klage over, solskin alle dage indtil nu. Vi er i sommerhus og nyder stilheden der er her.

Ellas garn er en lille bitte butik, hvor Louise sælger garn fra sit private hjem. Hun bor i Egebjerg som er en lille landsby ved Vig i Odsherred.

IMG_0528

Louise har også en hjemmeside, hvor der er salg via en webshop. Det jeg faldt over på hjemmesiden, var at hun har en del speciel garner, som jeg ikke har set andre steder. Derfor måtte jeg en tur forbi hende i dag, så jeg kunne se og føle på udvalget hun har. Jeg må sige, at jeg blev ikke skuffet. Og der kom lidt garn med hjem.

Jeg er altid på udkig efter strømpegarn, og gerne noget som ikke kræser. Louise havde strømpegarn fra CacadeYarns, og det hedder Herritage og er 75% merino Superwash og 25% nylon. Det købte jeg 100 g af, så jeg kan få et par strømper til mig selv. Så må jeg se hvordan det holder i brug. Farven er meget mere dyb lilla end på billeder.

IMG_0526

Så købte jeg 400 g Herritage silk fra CascadeYarns. Det er uld og silke, superblødt. Her yder billedet heller ikke farverne retfærdighed. Garnet skal bruges til et mystery sjal, som jeg har tilmeldt mig via ravelry. Det hedder Birds of a Feather og bliver udgivet  af Fiddle Knits.

IMG_0527

Så jeg jo en hemlis ven i Sverige, som jeg skal sende en pakke til på mandag, når ferien er forbi. Hende har jeg købt 2 nøgler lækkert multifarvet baby alpaca/pima bomuld fra Manos og det hedder Serena. Det er håndspundet af kvinder fra Uruguay. Så er er meget lækkert og blødt. Ude hos Louise så og følte jeg på et sjal, strikket af dette garn. Lækkert, lækkert kan jeg kun sige.

IMG_0525

Til sidst lidt billeder ude fra Louise, så man kan se nogen af de mange farver, hun har. Hun har også garn fra blandt andet Viking garn og garn med uld fra Yak okser. Så det er bestemt ikke sidste gang at jeg handler hos Louise.

IMG_0523  IMG_0522 IMG_0521

lørdag den 19. april 2014

Hemlis

 

hemlis1_14

Jeg deltager jo i en lille blogleg, som hedder Hemlis. Det går ud på, at man har fået tildelt en hemmelig ven, som man skal sende 3 gaver til i løbet af 3 måneder.

Jeg har sendt til min hemlis og i kan se gaverne her og her. Måske kan min hemlis finde mig nu?

Men jeg har også modtaget 2 pakker og har ikke haft vist dem endnu, sikke et skarn jeg er. Men jeg vil nu viser jeg hvad den først pakke som jeg fik i februar indeholdt.

IMG_0434

Det er 1-trådet uldgarn som er økologisk og håndfarver. Der var også en opskrift med, hvor garnet kan bruges til. Men jeg er ikke sikker på at garnet bliver brugt til dette sjal. Farven er blå og garnet er meget lækkert. Der var også noget lækkert fyldt chokolade med, og det smagte bare så godt.

Pakke nr. 2 som jeg fik i marts indeholdt dette:

IMG_0432IMG_0433

Der var igen lækkert fyldt chokolade med og i nogen varianter som jeg ikke har smagt før. Så var der en pose te, som der ikke er smagt på endnu. Og i garn pakken., er der garn og opskrift til et par vanter. Så nu har jeg en grund til at strikke vanter. Jeg tror at de komme med på weekend, når jeg skal til Sverige med strikketøserne. Mon ikke de kan strikkes på en weekend?

Tusind tak til min hemlis for de skønne gaver, og undskyld at jeg ikke har blogget om dem før.

Jeg er ved at pakke den sidste pakke til min hemlis, så den kan sendes efter påske.

mandag den 31. marts 2014

2 ponchoer

har jeg fået færdige. De er begge til mig selv og er meget forskellige. Den ene er til indendørs brug og den anden kan bruges som overtøj lige nu.

Den første poncho fik jeg i fødselsdagsgave I januar af strikketøserne. Nemlig Laura fra Perlestrik

IMG_0377_thumb[3]                                               IMG_0428

Det er et strikkekit, og den har været rigtig sjov at strikke. Jeg har lavet afslutningen lidt andeledes end i opskriften. Men den er super sød og jeg er rigtig glad for den. Overvejer, at lave en hvor den er råhvid som bundfarve. Og så måske noget multifarvet, men jeg ved det ikke helt I endnu.

Garnet er supersoft, hvor der er 1 bundfarve og 7 andre grønne farver. Strikket på pinde 4

Jeg har også været på messe i Middelfart. Desværre ikke nogen billeder. Men derovre var der rigtig mange som have en Arving på. Det er også en poncho og da jeg kom hjem, så måtte jeg bare eje en også.

Kan fortælle at den super anvendelig lige nu og jeg er bare så glad for den. Min er let og luftig, men jeg kan sagtens hold varmen I den alligevel.

Min Arving er strikket af 1 tråd chunky højlandsuld og 1 tråd silk mohair. Alt garnet er fra Garnudsalg i Gug. Der er brugt 450 g af den tykke uld og 80 g silk mohair.

IMG_0426

Jeg har strikket som opskriften siger indtil, jeg har taget ind 2 gange i siderne, efter at der er taget fra til ærmer. Herefter har jeg bare strikket rundt og rundt uden ind- og udtagninger. Dette har jeg gjort, da jeg ikke vil have ponchoen til at gå ned i en spids foran og bagpå. Så min er rund for neden, da jeg synes det er pænere.

Farver på den tykke uld hedder Egerne og på silkmohair hedder brændt orange. Den er strikket på pind 7.

mandag den 3. marts 2014

Blogtræf

var jeg til i lørdags hos Lykke. Dem som deltog var

Lykke, hendes søster, Anne, Anne, Lene, Helle, Trine, Kirsten, Kirsten og Pia.

Jeg har desværre ikke nogen billeder fra dagen, da jeg glemte at tag dem. Det er fordi, at det var en super hyggelig dag, hvor snakken bare flød for det første sekund. Det er utroligt, at man kan sætte kvinder sammen, som næsten ikke kender hiannden. Og så på grund af, at en fælles interesse binder os sammen, så kan snakken går derud af.

Tusind tak til Lykke og hendes søster for at have planlagt denne eftermiddag. Der manglende bestemt ikke nogen. Der var tærter, boller, laks, ost, muffins, chokolade, kaffe, te o.s.v. Så der var ikke nogen som led nogen nød.

Lykke havde også haft et stort arbejde med at få lavet en goodiebages til os alle. Og der var utroligt hvad den indeholdt.

Der var garn, opskrifter, te, badesalt til fødderne, kakaosmør til karbadet, strikkepinde, strikkekits o.s.v.

IMG_0394  

Da vi ankom hos Lykke, så var hendes sofabord fyldt med en masse ting, det viste sig at være endnu flere sponsergaver, som vi skulle trække lod om I løbet af dagen. Vi måtte alle trææe 4 lod, og her er hvad jeg kom hjem med.

IMG_0397    IMG_0398   IMG_0399

Dem som havde været sponser for alle disse lækre ting var:

Kaar design, Sorø sy & rens, Raunsborg, Kastanie strik, Isager, Lille strik, Geilsk, Karen Noe, Kaffe krukken i Køge, Garn pusher, Isstrik, Wooltimo, Garnværkstedet, Rachel Søgaard, Kauni, Tante Hanne, Chaplon tea, Marianne Østergård, Lisa Renner, Mille Marengs.

Så jeg siger tusind tak for en fed eftermiddag til alle som deltog, og kan kun anebefale andre at deltage I et blogtræf.

tirsdag den 25. februar 2014

Barbie

har vi ikke allesammen haft en eller flere Barbier i vores liv? Jeg har haft en del igennem min barndom. Jeg var vild med den meget smukke dukke, med de meget blå øjne. Tænk jeg har ikke gemt en eneste.

Nu har jeg igen en Barbie, som jeg vil passe på. Det er en skøn kvinde ved navn Bente, som har lavet hende til mig. Og så tænker du, hvordan ser hun ud -

sådan

 

IMG_0387IMG_0388

er hun ikke bare skøn? Jeg er vild med hende og de meget blå øjne.

Du sidder og tænker hvad er nu det, det er et etui til mine strikkepinde.

Inden I ser den sådan ud først uden indhold og så med

IMG_0389   IMG_0390

Det er syet et et gammelt dynebetræk. Da jeg ikke selv har nogen evner med en symaskine, så lavede jeg en byttehandel med Bente. Hun fik dette sjal af mig og hun syede så dette etui til mig.

1450822_10200625547033156_2060835959_n

Super byttehandel, hvis du spørger mig.

søndag den 9. februar 2014

Fødselsdagsgaver

IMG_0373   IMG_0375


IMG_0376   IMG_0377

Sjalet hedder trekantet sjal efter byggekoldsprincippet.
Det kan købes her


IMG_0379   IMG_0380

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...